Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti elektriline tiigrihüpe
Valitsus kiitis eilsel istungil heaks saastekvootide müügi Jaapani konglomeraadile Mitsubishi Corporation. Tehingu tulemusena rajatakse juba tuleva aasta lõpuks kogu Eestimaad kattev elektriautode laadimise taristu ning meie teedele lisandub tuhatkond elektriautot.
Täiesti revolutsioonilisena kõlanud uudis kõneleb veel sellest, et juba tänavu detsembrist saavad linnade ja valdade ning riigile kuuluva ASi Hoolekandeteenused sotsiaaltöötajad oma käsutusse 507 elektriautot Mitsubishii-MiEV. Ning et mugavaks laadimiseks paigaldatakse üle Eesti ligi 250 kiirlaadijat, mis võimaldavad ligi 30 minutiga täita tühja aku 80% ulatuses. Laadijate võrk hakkab katma nii suuremad asulaid, peamisi maanteid kui ka olulisemaid transpordisõlmesid.
Minu meelest on see igati kiiduväärne tehing, mis viib meid taas maailma uuendumeelsemate riikide edetabeli tippu. Elektritiiger, see kõlab uhkelt!
Kuid paljud on juba nurisenud, et miks just elektriautod, et oleks võinud samalt konglomeraadilt pigem soojuspumpi või elektrironge soetada. Põhjus on lihtne - Mitsubishi polnud lihtsalt muu kaubaga nõus. Ja saastekvootidega on nii, et seni, kuni sul pole ostjat, pole sul tegelikult nende kvootidega mitte midagi peale hakata.
Ning pealegi, autod autodeks, suurim kasu tuleb sellest, et kogu Eesti kaetakse elektrilaadimisjaamadega. See tähendab, et tulevikus, kui need elektrisõidukid veelgi arenevad, ei saa taristu nõrkus nende mitteostmise põhjuseks.