Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa – kallis nafta, odavad aktsiad

    Poliitiline risk ja inflatsioonioht ei ole investorite sõnul praegu piisavad tegurid, et hoiduda Venemaale investeerimisest., pigem vastupidi.

    Peamise argumendina, miks Venemaale investeerida, tuuakse välja tõenäoliselt üha rohkem kallinevate toorainete hinnad. “Kõrged ning potentsiaalselt ka ülespoole liikuvad energiakandjate ja teiste toormete hinnad hoiavad fookuses nii mainitud tegevusaladel tegutsevad ettevõtted kui ka tõukavad tagant sisetarbimist,” ütles SEB privaatpanganduse strateeg Peeter Koppel.
    Oma osa on ka odavatel aktsiatel. “Vene aktsiaturgude hinnatase on atraktiivne, sest aktsiate hinna ja tulususe suhtarv (P/E) 9 on umbes 30% madalam kui teistel arenevatel turgudel,” ütles Mandatum Life Insurance’i varahalduse juht Paul Lukka, lisades, et firmade kasumikasvuks prognoositakse 25%, mis on kõrgem kui arenevatel turgudel keskmiselt.
    Swedbanki Balti Investeerimiskeskuse analüüsiosakonna juht Kristjan Tamla ütleb aga, et lühiajalises perspektiivis võib Venemaal näha isegi kergeid turu üleostmise märke. “Esiteks, märtsi alguse seisuga oli raha vool Venemaa aktsiaturule olnud positiivne 13 järjestikkust nädalat, samas kui pea kõigilt teistelt arenevate riikide aktsiaturgudelt leidis viimastel nädalatel aset ulatuslik väljavool. Teiseks, Bank of America/Merrill Lynchi veebruari fondijuhtide küsitluse järgi olid vastanud arenevate turgude aktsiafondide juhtidest 88% Venemaa turul ülekaalus.” Venemaa kõige perspektiivikam sektor on seotud energiaga. Seda leiavad nagu ühest suust kõik Eesti eksperdid. “Ma ise olen energiasektori kauaaegne fänn, sest mul on raske leida põhjuseid, miks energiakandjate hinnad peaks strateegilises perspektiivis langema või praegusele tasemele jääma,” leidis Koppel.
    Samamoodi ollakse ühel meelel ka selles, et praegu tasuks eemale hoida jaekaubandussektorist, mille aktsiad on suhteliselt kallid. “Üks sektor, kuhu me oleme tahtnud panustada, kuid mida kõrge hinnataseme tõttu pole teinud, on jaekaubandussektor. Sealsete jaekaubanduskettide  hinnatasemed on nii kõrged, et panustame sisetarbimise turu kasvule pigem teiste sektorite – näiteks pangaaktsiate – kaudu,” ütles LHV portfellihaldur Rait Kondor.
    “Meile meeldib pangandussektor, kus eraisikute laenukoormus on väga madal (9% SKPst) ja millel on väga suur kasvupotentsiaal,” märkis ka Lukka ja lisas võrdlusena, et Eestis on eraisikute laenukoormus näiteks 46% SKPst. “Keskpikas perspektiivis võiks aastane kasv ulatuda 15–20% aastas. Venemaa pankade marginaalid on väga tugevad ja kasumite kasvufaas äärmiselt tugev,” sõnas Lukka.
    Koppel hoiatab veel kommunaalteenuste sektori eest, mis on suhteliselt läbipaistmatu ning vajab lähemal ajal hiiglaslikke investeeringuid, kui valitsus üritab sektorit n-ö uuesti üles ehitada. “Esiteks on see ülimalt reguleeritud sektor ning koleda halli ülikonnaga ametnikest sõltumine ei ole Venemaal hea asi,” lisas strateeg.
    Lisaks konkreetsetele valupunktidele on Venemaa jätkuvalt riik, kus on ka mitmeid makromajanduslikke probleeme ja kus investorid ikka ja jälle peatuvad sõnadel “poliitiline risk”. Tamla ja Lukka sõnul eksisteerib poliitiline risk igal pool ja küsimus on selle hindamises. “Finantsturgude aspektist lähtudes oleks seetõttu ilmselt õigem öelda, et Venemaa poliitiline risk seisneb eelkõige selles, et seda on väga keeruline hinnata,” ütles Tamla. Venemaa risk on eraomandi kaitse. Jukose juhtumi puhul oleme seda näinud ja seetõttu väldivad paljud Lääne investorid Venemaale investeerimist. Samas leiab Koppel, et poliitilist riski investori jaoks on alates Jukose juhtumist üle hinnatud. “Venemaa praegune eeskuju on pigem Hiina, kus vaatamata poliitilise süsteemi jäikusele aetakse tehnokraatlikku majanduspoliitikat ja usutakse kapitalismi,” lisas Koppel.
    Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Katariina Krjutškova
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Tesla juhi Hiina visiit kergitas aktsia hinda
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.