Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mis teeb Eesti tuntuks ja mainekaks?
Tallinna Lennujaama juhatuse liige, turundusdirektor Erik Sakkov rääkis hiljuti Äripäevas Eesti tuntusest ja mainest: kas Eestit teatakse, mida meist teatakse ja kas see on hea või halb. Neid arutlejaid on teisigi olnud. Siinkohal oleks paslik peeglisse vaadata.
Väidan, et meie riigi tuntus ja maine on täpselt sellised, milliseks me neid ise kujundame - mida ja kuidas räägime-näitame välisturistile, kuidas ajame äri, milline on me elukeskkond ja milles väljendub me armastus oma maa vastu. Ühe väikeriigi tuntus on sõltuvuses nii tema juhtide valitsemisoskusest kui ka rahva soovist või tahtest olla uhked oma riigi üle ning seda vastavalt tutvustada. Kui me ise ei usu maasse, kus elame, ei usu välismaalane sellesse ammugi.
Eesti riikliku turundamise eest seisab hea EAS, kes teeb selleks koostööd erinevate organisatsioonide ja ettevõtetega. Lähtume oma tegevustes ühtsest turunduskontseptsioonist, mis on antud kõigile vabakasutusse. Eesti turunduskontseptsiooni ja vajalikud materjalid leiab aadressil tutvustaeestit.eas.ee. Veebilehelt saab tasuta alla laadida video- ja pildimaterjali, Eesti brändi kujunduselemente, mida kasutada näiteks ettevõtte kodulehel või kaupluse vaateaknal, samuti uuringuid, fakte jm kasulikku infot Eesti kohta. Samuti on sinna kogutud soovitused, kuidas tutvustada Eestit turistile ja kuidas investorile. Lisaks aitab see meil, eestlastel, mõista oma olemust ja seda, mille poolest erilised oleme.
Riigi tutvustamiseks turismisihtkohana viib EASi turismiarenduskeskus igal aastal ca 4,4 miljoni euro eest läbi erinevaid turundustegevusi, millest enamik läheb välisturundusele. EAS teeb iga-aastaselt lõpptarbijale suunatud turismikampaaniaid oma põhilistes sihtriikides Lätis, Soomes, Rootsis, Norras, Saksamaal, Suurbritannias ja Venemaal.
Aitame tutvustada ka Eesti ärisektorit, et suurendada Eesti toodete ja teenuste eksporti ning kujundada riigi mainet erinevatel ärimessidel osalemisega. Lisaks tegelevad Eesti turundamisega EASi välisesindajad, et tõsta välisinvestorite huvi meie vastu. Ainuüksi möödunud aastal oli EAS 82 rahvusvahelise haardega teadus- või majandusürituse pea- või kaaskorraldajaks, mille raames oli ühtlasi võimalus tutvustada Eestit kui atraktiivset ja soodsa majanduskliimaga investeerimissihtkohta.
Niisiis, kõik see saab teoks üksnes siis, kui me ise endasse usume ja oma võimalusi teadlikult kasutame. Seega - vaadakem peeglisse ja tutvustagem Eestit positiivses võtmes ja teadlikult.
Autor: Marge Kari