Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nõuandlik müük - on see kloonmüük?

    Äripäeva müügiseminari modereerinud koolitaja Aira Tammemäe sõnul annavad müügikoolitajad juba 15 aastat nõuandlikust müügist rääkides vähem või rohkem edasi seda, mida Peep Vain neile kunagi rääkinud on. Ja müügimehed kopeerivad neid hääletoonini välja.

    "Praktikas nõuandlikku müüki ei ole, näiteks pole õpitud ära ühtegi avatud küsimust. Suurimaks probleemiks on müügikloonid," selgitas Tammemäe. Müügikloonid on inimesed, kes õpivad kõik ära, kasutades isegi koolitaja hääletooni.
    "Nad kõik esitavad ühesuguseid küsimusi ja kutsuvad müügikohtumisele, et välja selgitada kliendi vajadused. Nad kutsuvad mind kuhugi kesklinna kontorisse, kuhu mul ei ole aega sõita jne jne," jätkas Tammemäe, lisades, et nõuandlikkuses ja müügis on teatud vastuolu. "Pigem võiks ausalt müüa, mitte varjata müügisoovi nõuandlikkuse taha," lajatas ta. "Minu meelest on nõuandlik müük surnud!"
    Tammemäele oponeerinud koolitaja Elar Killumets tõi samas ilmeka näite, kuidas ta Smartenis turundusjuht olles ühe hommikuhelveste müüja jaemüügiriiulit pikendas, unustades ära kliendi vajadused.
    "Nõuandlik müük ütleb, et ei tohi keskenduda iseenda kasule, vaid kliendi kasule. Tegelikult me ei müü klientidele asju. Küsimuste küsimise mõte on saada aru, miks klient seda toodet ostab ja kus see toode asub tema väärtusahelas, kuidas ta sellega omale raha teeb," selgitas Killumets.
    Tammemäe hinnangul ei taha ta kauplusse minnes mingit nõu, vaid tunda, et ta on seal oodatud. Nõuandlik müük ei meeldi Tammemäele ka sellepärast, et see viidab tohutult aega.
    Killumets mainis, et kui näiteks autoostja kuulab rohkem oma sõprade nõu kui müügimehe oma, on müügimees läbi kukkunud. Põhjuseks on, et müüja poolel on alati rohkem infot kui ostjal ja kui müüjal ei õnnestu klienti nõustada, ei oska ta järelikult enda käsutuses olevat teavet kliendi kasuks tööle panna.
    Tammemäe sõnul nõuab uue põlvkonna müük uut organisatsiooni ja ärimudelit. "Et kui ma lähen autoesindusse, saan ma seal tõesti nõu," selgitas ta. Järjest enam hakkab müügimaailmas toimima iseteenindus. Seetõttu tuleks mõelda, kuidas teha ostmine võimalikult meeldivaks.
    "On ärid, kus tuleb nõu anda, ja on ärisid, kus tuleb müüa. Neid kahte asja ei tohiks miksida," leidis Tammemäe. Niikaua kui ettevõtted mõõdavad aga müügitulemust selle järgi, mitu rahaühikut on müügimees sisse toonud, nõuandvat müüki pole.
    Killumets märkis, et nõuandva müügi mõte on tekitada sünergiat. Sünergia tekib aga siis, kui õnnelikud on nii töötajad, kliendid kui ka ettevõtte omanikud.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
USA aktsiaturg lõpetas nädala võidukalt
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Enefit hakkas vahendama taanlaste päikesepargi energiat
Riigile kuuluva Eesti Energia tütarfirma Enefit ja Taani päikeseelektrijaamade arendaja Nordic Solar sõlmisid lepingu 100 MW Moletai päikeseelektrijaama toodangu müümiseks turule.
Riigile kuuluva Eesti Energia tütarfirma Enefit ja Taani päikeseelektrijaamade arendaja Nordic Solar sõlmisid lepingu 100 MW Moletai päikeseelektrijaama toodangu müümiseks turule.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.