Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
IT-mullile puhutakse taas õhk sisse
Möödunud nädalat võib maailma aktsiaturgudel nimetada tänu LinkedIni ülivõimsale börsidebüüdile murranguliseks. Tundub, et investoritel (spekulantidel) pole vahet, mis hinda üles haibitud sotsiaalvõrgustiku aktsiate eest maksata. Peaasi, et saaks iga hinna eest ühe ülikiire kasvuga firma omanikuks.
Kui nädala alguses olid investeerimispankurid määranud tööalase sotsiaalvõrgustiku aktsiate esmaemissiooni hinnavahemikuks 32-35 dollarit, siis veel enne börsiletulekut tõsteti väärtpaberite pakkumisvahemik 42-45 dollarile. Aktsia hüppas börsi avapäeval üles 109 protsenti ja püsis tugev ka reedel, sulgudes 93,09 dollaril.
Ning kuuldavasti alles veidi enam kui aasta eest oli võimalik LinkedIni töötajatel märkida aktsiaoptsioone 4,80 dollari tasemel, mida peeti toona aktsia õiglaseks hinnaks!
Vaatamata ülikõrgele hinnale kaubeldi meeletult. Esimesel börsipäeval vahetati kokku tervelt 30 miljonit ja teisel 8 miljonit LinkedIni aktsiat. Hullumeelne, arvestades seda et aktsiate emissioonimaht oli vaid 7,8 miljonit väärtpaberit.
Buumijutud juba liikvel. Kuna tegemist on parima USA firma börsidebüüdiga pärast 2006. aastat, räägitakse õigustatult uuest IT-sektori aktsiabuumist, mis peaks kiiremas korras aitama börsile tuua ka selliseid veebifirmad nagu Facebook, Groupon, LivingSocial, Twitter jt.
Kõige enam oodatakse turule loomulikult Facebooki, mis praeguste plaanide kohaselt on seadnud enda börsidebüüdiks 2012. aasta aprilli.
Samas tõstatas LinkedIni börsidebüüt üles õigustatud küsimuse. Kui tööalane ja 100 miljonit inimest hõlmav suhtlusvõrgustik on väärt ligi 9 miljardit dollarit, siis kui kallis võib olla veel Facebook? Praegusel kaupleb LinkedIni aktsia 2010. aasta numbreid arvestades 550kordse P/E (hinna/kasumi) ja 35kordse P/S (hinna/käibe) suhte juures. Arvestades, et Facebook on kümme korda LinkedInist suurem, võiks alles 2004. aastal loodud sotsiaalvõrgustiku väärtus ulatuda umbes 100 miljardi dollarini.