Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Oma raha eest seadmed enda jälgimiseks

    Maanteeameti andmeil kujutab seadmete soetamine ülevaatuspunktile endast ühekordset investeeringut, mis ulatub mõne tuhande euroni, ja see, kas teenuse hind selle tõttu tõuseb, sõltub konkreetsest ülevaatuspunktist.
    MTÜ-le Eesti Tehnoülevaatajate Liit (ETL) pole aga plaanitav rahastamisskeem selge. "Seaduse tasemel ei ole sätestatud, kelle kohustus on nimetatud seadmete paigaldamine ning kes kannab seadmete paigaldamisega kaasnevad kulud ning edaspidi seadmete haldamisega seotud kulud," võib lugeda ETLi kirjast, mis neil päevil saadeti majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, riigikogu õiguskomisjonile ja õiguskantslerile.
    Kirja saatjad leiavad, et riiklikuks järelevalveks vajalikud vahendid peaks soetama riiklikku järelevalvet tegev haldusorgan.
    Ülevaatuste tegijad soovivad selgust saada. "Meie tahame selgust, kes ja kuidas seadmete eest ikkagi tasuma peab," põhjendas ETLi juhatuse esimees, A-Ülevaatus OÜ tegevjuht Andres Soots kirja saatmist. "Meie põhieesmärk on saada õiguskantsleri hinnang, kas plaanitav rahastamisskeem on õiglane."
    Sootsi sõnul tundub neile veidi imelik, et nemad peavad ise muretsema enda jälgimise seadmed. "Aga kui riik näeb seda niimoodi ette, siis ei ole midagi teha ja eks me siis ka need seadmed ostame," möönis Soots. "Kui palju need seadmed maksma lähevad, on praegu raske öelda. Enne peab maanteeamet ütlema, millise põhisüsteemi on nad valinud."
    Maanteeameti pressesindaja Timo Vijar ütles, et kui tehnoülevaatuspunktidel tuleb seadmed osta ja paigaldada, siis ühtse infosüsteemiga seotud kulud kannab maanteeamet. "Tehnoülevaatuspunktidele edastatakse tehnilised tingimused, millele salvestusseadmed peavad vastama, et tagada infosüsteemi ühtne kvaliteet ja formaat," selgitas Vijar. "Eesmärk on valida selline lahendus, mis ühilduks võimalikult paljude salvestusseadmetega, ent samas oleks piisavalt kvaliteetne."
    Maanteeameti hinnangul pole kulu kuigi suur. Ülevaatuspunkti ühekordne kulu on maanteeameti arvutuste kohaselt mõned tuhanded eurod. Kuna Eestis on ligi 90 tehnoülevaatuspunkti, läheb maanteeameti andmeil videosüsteemi juurutamine kokku maksma 255 900 eurot. Maanteeameti andmeil tehti 2009. aastal 472 054 ülevaatust ning ülevaatuse eest võetav keskmine tasu oli 482 krooni (30,81 eurot).
    "Selliseid suhteid arvestades ei ole videovalvesüsteemi investeeringu maht ülevaatuspunktile suur, eriti kui veel arvestada, et soetatavat videovalvesüsteemi kasutatakse vähemalt viie aasta jooksul," rääkis Vijar.
    "Seega, viie aasta jooksul tehakse umbes 2 360 270 ülevaatust. Ehk siis keskmiselt ühe ülevaatuse kohta tuleb lisamaksumuseks 10 eurosenti ehk umbes 1,6 krooni. Kas aga salvestusseadmete soetamine üldse tõstab teenuse hinda, sõltub konkreetsest ülevaatuspunktist," rehkendas maanteeameti esindaja.
    Alates 2002. aastast pole riik kehtestanud täiendavaid nõudeid, mis oleks ülevaatust tegevatele ettevõtetele lisakulutusi kaasa toonud. Seega ei ole tehnoülevaatuspunktid pidanud 8-9 aasta jooksul riigi nõutavaid täiendavaid investeeringuid tegema.
    Tehnoülevaatuse arenguks - ka järelevalvesüsteem on üks selle arengu osa - peavad tulema kulutused süsteemi seest. Riigi finantseerimise puhul võetaks see raha kõigi maksumaksjate taskust maksude näol, mis ei oleks õiglane nende isikute suhtes, kes sõidukit ei oma.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Arco Vara juht lahkub ametist
Arco Vara juhatuse esimees Miko Niinemäe lahkub ettevõttest ning nõukogu on alustanud ettevõttele uue juhatuse liikme otsimist, kes hiljemalt aasta lõpuks juhtimise üle võtab.
Arco Vara juhatuse esimees Miko Niinemäe lahkub ettevõttest ning nõukogu on alustanud ettevõttele uue juhatuse liikme otsimist, kes hiljemalt aasta lõpuks juhtimise üle võtab.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Eesti tegi hinnatõusuga naabritele silmad ette
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.