Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaale saab edaspidi ainult ette broneerides

    Eelmisel aastal algatas siseministeerium riigipiiri seaduse muutmise, millega loodi võimalus luua kolmes Eesti maanteepiiripunktis (Narva, Koidula, Luhamaa) ühtne piiriületuse ootejärjekorra infosüsteem ning iga piiripunkti lähedale ooteala.
    Praeguseks on infosüsteemi hanke võitnud OÜ Girf loonud GoSwifti-nimelise süsteemi ning ettevõte käivitab selle juba juulis. Kohustuslikuks muutub eelbroneerimine nimetatud piiripunktides 1. augustist.
    Iseenesest uus kord piirijärjekorda päris ära ei kaota, sest järjekord hakkab olema elektrooniline. Sisuliselt on siseministri Ken-Marti Vaheri sõnul loodav süsteem sarnane praegu mandri ja saarte vahelise praamipileti broneerimise süsteemiga. See tähendab, et eelbroneeritav maht on ca 50% ning teine sama palju toimib elava järjekorra alusel. "Ega me garanteerigi, et pikad järjekorrad nüüd ära kaovad, kuid me anname võimaluse inimestele oma aega paremini planeerida," ütles Vaher. Eelbroneeringu süsteem toimib aga lihtsalt. Tuleb broneerida koht, ette antud ajast umbes tunni võrra varem saabuda piirijärjekorra ootealale ning seejärel ületada piir.
    Siseministeeriumi piirivalvepoliitika osakonna juhataja asetäitja Rando Kruusmaa sõnul lahendab uus süsteem seni prognoosimatu olukorra kaubavedajatele. Kuid ta rõhutas, et vedajad saavad eelbroneeringu üleveoks teha alles siis, kui on olemas reaalsed kaubad. "Broneerimissüsteemi jaoks on vaja lisada ka veose dokument," rääkis Kruusmaa.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp sõnas samuti, et uus süsteem annab eelkõige suurima eelise äritegevuses kaubavedajatele, kellel tekib võimalus uue korra järgi närvesäästvamalt tööaega planeerida. "Autovedajad on sellist lahendust oodanud kaua, usume, et see lahendab seni valitsenud planeerimatuse positiivselt," sõnas Kuldkepp. Uue elektroonilise süsteemi Go Swiftiga kaasneb teenuse kasutamise ehk eelbroneerimise tasu, mis on sel aastal üks euro.
    Lisaks broneeringutasule tuleb tasuda teenustasu piiripunktides ooteala teenuse eest.
    Minu teada euroraha elektroonse piirijärjekorra süsteemi loomiseks ei kasutatud. Süsteemi loomise maksis sisuliselt kinni Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon, kes tellis Girfilt süsteemi infotehnoloogilise arenduse juba paar aastat tagasi. Sama süsteemiga osales Girf ka siseministeeriumi korraldatud riigihankel, mille ta võitis.
    Kas uuest süsteemist midagi muutub, näeb paari kuu pärast. Ise arvan, et autovedajate ja Venemaale eksportijate jaoks muutub tegevus prognoositavamaks, kuna enam ei pea autot kaubaga Venemaale saates seisma vastakuti teadmatusega kui kaua kulub aega piiril. Piiriületusaeg muutub prognoositavaks mõnetunnise eksimisvõimalusega. Ehk siis tööstuste Venemaa-tarnete aeg võib lüheneda mitmest päevast kuni nädalateni.
    Tere AS tarnib praegu Venemaa suunas nii lühikese kui pika realisatsiooniajaga toodangut.
    Kuna lühikese realisatsiooniajaga toode kuulub nn kiirelt rikneva kauba kategooriasse, on sellele kaubale tagatud ka kiirem piiriületus juba nüüd. Elektroonse süsteemi rakendusega muutub oluliselt efektiivsemaks tavapärase kauba logistika.
    Kindlasti annab see võimaluse paremini tööd korraldada neile ettevõtetele, kes sellega seotud.
    See samm lisab ka eelkõige usaldusväärsust meie partnerites, sest lubatud kauba kohalejõudmise aega on võimalik nüüd ka paremini tagada.
    See on vahest olulisemgi kui mõningane rahaline võit.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.