Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LKF: ministrid otsustagu seaduse sõnum lõpuks ära

    Justiitsministeeriumi ettepanekud liikluskindlustusseaduse kooskõlastamata jätmise juures on arukad, aga seaduse kontseptuaalse poole peaksid ministrid lõpuks ära otsustama, sõnas Eesti Liikluskindlustusfondi (LKF) juht Mart Jesse.

    „Tore, et selline põhjalik läbitöötamine on ette võetud. Seal on väga palju mõistlikke ja sisukaid ettepanekuid,“ kommenteeris Jesse. Ta märkis, et samas õhkub osast punktidest mulje, et justiitsministeerium ei saa liikluskindlustuse toimemehhanismidest ning osa sätete eesmärgist aru.
    Justiitsministeeriumi hinnangul ei saa nad näiteks toetada LKFi ja kindlustusandja kolmekordse kindlustusmakse nõudeõigust. „See on üks tarbijasõbralikumaid sätteid. Tänu sellele ei pea liikluses osalev tavatarbija kinni maksma nende liiklejate kahjusid, kes ei osta endale kindlustuspoliisi,“ lausus Jesse.
    Ta lisas, et see põhimõte on Eestis kehtinud juba ligi seitse aastat, et kindlustamata sõiduki suhtes kohaldatakse kõrgendatud kindlustusmakset. „Praktikas on see ennast õigustanud. Kui riik peab vajalikuks selle seadusest väljaviskamist, on küsimus selles, kes hakkab neid kahjusid kinni maksma,“ lausus Jesse. Ta põhjendas, et selleks peaks LKF näiteks tõstma fondi liikmemaksu kindlustusseltsidele, et hüvitada too kahju LKFi arvelt. Sellega kaasneks aga kindlustusandjate poolt tariifide tõstmine, väitis Jesse.Tänu kolmekordse kindlustusmaksele olevat LKF suutnud viia kindlustamata sõidukite kasutamise minimaalseks.„Kui meil puuduvad meetmed, millega kindlustamata sõidukeid ohjeldada, on tulemuseks see, et suureneb nende sõidukite osakaal ning meie ning tavatarbijate kulud,“ põhjendas Jesse.
    Jesse sõnul peaks rahandusministeerium otsustama, kuidas protsess edasi läheb. „Kui puhkuste aeg on läbi, on vaja ümarlaud teha ning arutada, kuidas edasi minna,“ rääkis Jesse.
    Jesse lisas, et mullu septembris justiitsminister Rein Langiga kohtudes õnnestunud talle asi ära seletada ning see sobinud Langile hästi. Lang öelnud, et see on efektiivne ja mõistlik süsteem kindlustamata sõidukite võitlemiseks. "Kohtumisel viibisid samad ametnikud, kes noogutasid pead ja ütlesid, et kõik on korras. Nüüd ütlevad nad aga, et kõik on halvasti," väitis Jesse.  
     
     
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.