• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.07.11, 16:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

LKF: ministrid otsustagu seaduse sõnum lõpuks ära

Justiitsministeeriumi ettepanekud liikluskindlustusseaduse kooskõlastamata jätmise juures on arukad, aga seaduse kontseptuaalse poole peaksid ministrid lõpuks ära otsustama, sõnas Eesti Liikluskindlustusfondi (LKF) juht Mart Jesse.
„Tore, et selline põhjalik läbitöötamine on ette võetud. Seal on väga palju mõistlikke ja sisukaid ettepanekuid,“ kommenteeris Jesse. Ta märkis, et samas õhkub osast punktidest mulje, et justiitsministeerium ei saa liikluskindlustuse toimemehhanismidest ning osa sätete eesmärgist aru.
Justiitsministeeriumi hinnangul ei saa nad näiteks toetada LKFi ja kindlustusandja kolmekordse kindlustusmakse nõudeõigust. „See on üks tarbijasõbralikumaid sätteid. Tänu sellele ei pea liikluses osalev tavatarbija kinni maksma nende liiklejate kahjusid, kes ei osta endale kindlustuspoliisi,“ lausus Jesse.
Ta lisas, et see põhimõte on Eestis kehtinud juba ligi seitse aastat, et kindlustamata sõiduki suhtes kohaldatakse kõrgendatud kindlustusmakset. „Praktikas on see ennast õigustanud. Kui riik peab vajalikuks selle seadusest väljaviskamist, on küsimus selles, kes hakkab neid kahjusid kinni maksma,“ lausus Jesse. Ta põhjendas, et selleks peaks LKF näiteks tõstma fondi liikmemaksu kindlustusseltsidele, et hüvitada too kahju LKFi arvelt. Sellega kaasneks aga kindlustusandjate poolt tariifide tõstmine, väitis Jesse.Tänu kolmekordse kindlustusmaksele olevat LKF suutnud viia kindlustamata sõidukite kasutamise minimaalseks.„Kui meil puuduvad meetmed, millega kindlustamata sõidukeid ohjeldada, on tulemuseks see, et suureneb nende sõidukite osakaal ning meie ning tavatarbijate kulud,“ põhjendas Jesse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jesse sõnul peaks rahandusministeerium otsustama, kuidas protsess edasi läheb. „Kui puhkuste aeg on läbi, on vaja ümarlaud teha ning arutada, kuidas edasi minna,“ rääkis Jesse.
Jesse lisas, et mullu septembris justiitsminister Rein Langiga kohtudes õnnestunud talle asi ära seletada ning see sobinud Langile hästi. Lang öelnud, et see on efektiivne ja mõistlik süsteem kindlustamata sõidukite võitlemiseks. "Kohtumisel viibisid samad ametnikud, kes noogutasid pead ja ütlesid, et kõik on korras. Nüüd ütlevad nad aga, et kõik on halvasti," väitis Jesse.  
 
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele