Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasum kasvas

    Tallinna Kaubamaja esimese poolaasta puhaskasum  tõusis 5,1 miljonile eurole.

    See on 12,7% enam kui möödunud aastal samal ajal. Teises kvartalis teenis kontsern 3,6 miljonit eurot. Ettevõtte teatel mõjutas teise kvartali puhaskasumit oluliselt juunis tasutud dividendide tulumaks 3 miljonit eurot.
    Kontserni maksueelne kasum oli I poolaastal 8,2 miljonit eurot, mis 2010. aasta samal ajal oli 4,6 miljonit eurot. II kvartalis kasvas maksueelne kasum võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 33,2% võrra ulatudes 6,6 miljoni euroni.
     “Enim teeb head meelt kõigi Kaubamaja kontserni ärisegmentide majandustulemuste järjepidev paranemine,” rääkis Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. “Samas tuleb tunnistada, et klientide tarbimisharjumused on viimastel aastatel oluliselt muutunud ning turuosa säilitamiseks ja kasvatamiseks tuleb klientide soovidega kaasas käia. Märksõnadena tooksin välja, et kliendid on oluliselt valivamad ning hinnatundlikumad. Müügiedu tagamiseks tuleb valida kaupu erilise hoolega – keskenduda kliendi jaoks sobivaima hinna ja kvaliteedi suhtega kaupade pakkumisele. Samas ka hinnatundlikul turul väärtustab klient mainekate kaubamärkide kindlat kvaliteeti.”
    Puusepp rääkis, et esimese poolasta heade majandustulemuste taga on õnnestunud, täpsemalt öeldes hästi läbi mõeldud hooajakaupade valik ning head turunduskampaaniad. “Näiteks iga-aastase Osturalli müügitulu oli 10% suurem kui möödunud aastal. Mais peetud Ostuöö suutis eelmist aastat lüüa koguni 17%. Kasumlikkust mõjutas positiivselt muuhulgas ka tulemuslikum marginaali juhtimine tänu aasta algusest juurutatud majandusarvestussüsteemile.”
    Raul Puusepa sõnul toimub kõigis ärisegmentides pidev ja stabiilne areng, mis võimaldab tulevikus ettevõtte müügimahte kasvatada. “Aprillis avasime remonditud ja laiendatud Kadaka Selveri, laiendasime Hiiumaa Selveri ja Keila Selveri müügipinda,” loetles Raul Puusepp. “Kadaka Selveri laiendamisel pöörasime rohkem tähelepanu värskele toidukaubale ning klientide mugavusele. Esimesena Baltimaades võtsime kasutusele self-scanning ostutehnoloogia, mis võimaldab kliendil kaubad ise registreerida ja nende eest ilma tavapärase kassaprotseduurita maksta. Juulis sulgesime ebasoodsas asukohas Soldino Selveri ning hetkel jätkama Narvas ühe kauplusega. Samal ajal otsime Narvas laienemisvõimalust paremas asukohas.”
    Kaubamajade ärisegmendi käive oli I poolaastal 36,3 miljonit eurot, kasvades aastaga 4,2%. Kaubamajade kahjum oli esimesel poolaastal 0,007 miljonit eurot. I.L.U kosmeetikakauplusi opereeriva TKM Beauty OÜ müügitulu oli 1,2 miljonit eurot, kasvades aastaga 33,3%.  Aprillis avas I.L.U keti viienda kaupluse Tallinnas Ülemiste keskuses.
    Selverite super- ja hüpermarketite segmendi konsolideeritud müügitulu oli 153,3 miljonit eurot ning maksueelne kasum I poolaastal 4,6 miljonit eurot, millest 3,5 miljonit eurot teeniti II kvartalis. Selverite kasum ületas eelmise aasta sama perioodi kasumit rohkem kui kaks korda ning II kvartali kasum kasvas 26,3%.
    Autokaubanduse segmendi müügitulu oli I poolaastal 9 miljonit eurot, mis on 44,9% enam kui mullu samal ajal. Teise kvartali kasv oli 56,9%. Autokaubanduse I poolaasta kasum oli 0,6 miljonit eurot. Kokku müüdi I poolaastal 459 sõidukit, sellest 257 sõidukit teises kvartalis.
    Raul Puusepp märkis, et I poolaastal kasvas uute sõidukite müük Baltimaades tervikuna 90%. “Aasta teisel poolel on loota autosegmendi kasvu jätkumist, kuna mudelivalikusse lisanduvad uued mudelid Picanto, Rio ja Optima,” sõnas Raul Puusepp.
    Jalatsikaubanduse 2011. aasta esimese poolaasta käibeks kujunes 6,2 miljonit eurot, kasvades aastaga 6,0%. Jalatsikaubanduse esimese poolaasta kahjumiks oli 0,4 miljonit eurot. “Kahjum oli kaks korda väiksem kui aasta varem ning jalatsiketi selle aasta peaeesmärk on keti efektiivsuse oluline parandamine,” lisas Raul Puusepp.
    Kinnisvara ärisegmendi kontserniväline müügitulu oli I poolaastal 1,4 miljonit eurot, kasum 3,4 miljonit eurot.
    Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvad AS Tartu Kaubamaja, Selver AS, Selver Latvia SIA, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, SIA TKM Latvija, Kia Auto AS, OÜ Ülemiste Autokeskus, KIA Auto UAB, Kia Automobiles SIA, OptiGroup Invest OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, OÜ Suurtüki NK, AS ABC King, Suurtuki SIA, ABC King SIA ning Rävala Parkla AS.
    Tallinna Kaubamaja kontserni 2010. aasta käive oli 402,8 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Kuidas ikkagi rikkaks saada? Miljonärid ise annavad nõu
Saaremaal kauaoodatud üritus “Kuressaare Rahatarkus 2024” tõi kokku nii kohalikke kui kaugema kandi rahvast. Neli üle kodumaa teada-tuntud tegusat meest, Raivo Hein, Robin Valting, Rahakratt ja Martin Villig, tõid päevavalgele rikkuse saavutamise saladused.
Saaremaal kauaoodatud üritus “Kuressaare Rahatarkus 2024” tõi kokku nii kohalikke kui kaugema kandi rahvast. Neli üle kodumaa teada-tuntud tegusat meest, Raivo Hein, Robin Valting, Rahakratt ja Martin Villig, tõid päevavalgele rikkuse saavutamise saladused.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
11 välkvideot: Eduka Eesti parimad tutvustavad oma lennukaid ideid
Neljapäeval kuulutatakse välja tänavuse arvamuskonkursi Edukas Eesti võitja. Pakume vaadata 11 lühivideot, milles nominendid tutvustavad konkursile pakutud ideed.
Neljapäeval kuulutatakse välja tänavuse arvamuskonkursi Edukas Eesti võitja. Pakume vaadata 11 lühivideot, milles nominendid tutvustavad konkursile pakutud ideed.