Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Diana Poudel: Garage48 on tugiüritus

    Garage48 on teema, mis kütab kirgi – järjekordse ürituse eel ja järel võtavad taas sõna pooldajad ja vastased. Ühed peavad üritust imerohuks ja teised nimetavad asja haibiks.

    Järgneb lastehoid.net ja lastekaubad.net projektijuhi Diana Poudeli kommentaar.
    Tegelikult ei ole Garage48 kumbagi – olles olnud osavõtjana kahel üritusel võin öelda, et tegu on lihtsalt tugiüritusega, mis sarnaneb veidi õnneloosiga ja samas, millel võit on tegelikult iga osaleja enda teha.
    Kuulsin sellest veidra nimega üritusest eelmine sügis ja üks mõte, mida tahtsin teoks teha viis mind osalejana veebruaris toimuvale “Garage48 Tallinn: Public Services” üritusele. 48 tunni ja 7 liimelise tiimiga panime üles lehe, mis vastab täpselt Raivo Heina kirjeldustele – ehk siis suurelt on pealkiri ja teise elemendina suur Google Maps kaart. Pool aastat hiljem ei ole leht eriti muutunud – samas lehele on koondunud 1200+ lapsehoidjat ja leht on enam kui poolte lastevanemate jaoks esmaseks kohaks lapsehoidja otsinguil.
    Projekti eelarve koos turunduskuludega – 100EUR. Muidugi ei arvuta ma siia meeskonnaliikmete ja enda töötunde, kuid see ongi just see, mida Garage48 sulle pakub – võimalus leida meeskond, kes aitab sul ideed ellu viia ning kellega koos sa saad tulevikus hoopis mõne muu projekti käima lükata. Meie oleme seda teed läinud ja paar nädalat tagasi avasime avalikkusele lehe lastekaubad.net, mis on taaskord 0 turunduseelarvega juba koondanud paarsada müüjat ning mille toodete baas kasvab sadades – lähitulevikus kavatseme muuta taaskasutuse mitte väheste entusiastide lõbuks, kes suudavad tunde otsida ebapraktilistes foorumites sobiva asja leidmiseks vaid iga lapsevanema elustiiliks kuna erinevalt seninikogetust võib see olla lihtne ja mugav.
    Ja just seda Garage48 annabki – hea meeskonna ja oskuse, kuidas asju teha lihtsalt ja samas funktsionaalselt. 48 tundi on väga lühike aeg ja kui sa oled juba suutnud selle ajaga midagi valmis teha, siis jääb midagi sellest sulle ka külge. Lisaks annab ta mingil määral meediakajastust, tugivõrgustiku ja kontakte – ja mida rohkemat saabki tahta ühest nädalavahetusest.
    Ja ma olen kogenud ka ebaõnnestumist – lihtsalt huvist ja soovist veeta üks “fun” nädalalõpp osalesin ka kaks kuud hiljem toimunud üritusel. Hoolimata sellest, et meeskond oli hea ja mõtegi tegelikult vajalik ei suutnud me asja korralikult teostada ning hetkel on projekt varjusurmas. Juhtub sedagi aga see veel ei muuda üritust haibiks, lihtsalt idee autor polnud võib-olla piisavalt palju ideed läbi mõelnud ja seega kulus liiga palju aega väljamõtlemisele, mida me veel teeme.
    Kokkuvõtteks tahaks öelda, et veidi rohkem sallivust. Kedagi ei sunnita väevõimuga üritusest osa võtma ja samas arvestades, et nii mõnedki kohad täituvad juba registreerimise esimestel päevadel, siis on ka piisavalt huvilisi, kes tahavad end selles õnneloosis proovile panna. Ja olen nõus nii Jüri Kaljundiga, kes ütleb, et iga üritus on eelmisest parem – paratamatult on tegu alles lapsekingades üritusega. Samuti olen nõus Raivo Heinaga selles, et võib-olla peaks see üritus omama ka veidi ettevalmistust ja ka follow-upi meeskondade jaoks. Aga igal juhul on mul hea meel, et selline üritus toimub ja võib-olla kunagi tulevikus võtan sellest taas osa.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.