Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EKSPORT: Jaapan ootab kannatlikkust
Mis on teiesugusele Jaapani hulgimüüjale uue partneri valikul oluline? Originaalne toode? Madal hind? Meie turu point on see, et ära jälgi odavat hinda. Ja me ei konkureerigi hindades, vaid lisaväärtustes. Liviko Viru Valge Cooleri tooted avaldasid meile muljet maitse ja kvaliteediga. Samuti on tootel väga hea disain. Meile meeldib see kork, mis on kergesti avatav, samuti on seda lihtne juua otse pudelist ega pea kasutama klaasi. Seda on lihtne kaasa võtta näiteks piknikule ning juua klubides.
Jaapani trend on lahjad alkohoolsed joogid, mis on valmis joomiseks. Meil on suur turg ja seal on oluline kvaliteet. Meil on turul kodumaised tooted, mis on lahjad alkohoolsed joogid ja need on odavad. Teised konkurendid on USAst.
Meie jaoks on oluline teha erinevus ja konkureerida kodumaiste toodetega. Selleks on meil vaja head disaini ja olla erinev. USA tooted on ka head ja odavad, aga Cooler on teistsugune - ta on pärit Eestist, mis on kaugelt. Eksport Eestist võtab aega ja nõuab raha. Me peame looma Cooleri jaoks lisaväärtust selleks, et konkureerida teise brändidega. Lisaväärtus on disain, maitse ja lihtne avamine.
Millal alustasite Livikoga läbirääkimisi alkoholi ekspordi osas? Eelmise aastal sügisel.
Seega ei kulu palju aega selleks, et pidada läbirääkimisi? Ei.
Seega oli Liviko huvi alustada Teiega koostöö? Jah. Liviko tütarettevõtte Jaapanis Hanza Trading Co juhatuse esimees Janno Jürisoo pidas meiega läbirääkimisi.
Kas see on Teil esimene kord Eestis viibida? Milline oli Teie ettekujutus Eestist enne siia tulekut? Teeme koostööd Jaapanis asuva Liviko tütarettevõtte Hanza Trading Co juhatuse esimehega Janno Jürisooga.
Tänu temale saime me kontakti Livikoga ja Eestiga. Me ei teadnud Eestist mitte midagi, meil ei ole olnud mingit kogemust enne seda, kui Jürisoo rääkis meile sellest riigist.
Millal muutub Liviko populaarsemaks? See on huvitav küsimus. Näeme pikka perspektiivi. Populaarsemaks muutumine võtab palju aega. Teeme kindlasti müügikampaaniaid, reklaami ajalehtedes ja PRi. Coolerit on plaanis müüa esimesel aastal 10 000 kasti, kui hästi läheb, siis võiks müük olla umbes 100 000 kasti aastas.
Kas peale Cooleri ekspordite veel midagi? Veel mitte, alustasime ainult Cooleritega.
Saku õlletehas ekspordib Jaapanisse. Kas teate nendest midagi, kuidas neil läheb, kas neid on märgata? Meie ei tea ühtegi brändi, kes Eestist Jaapanisse ekspordivad. Võib-olla mõned on, aga nad ei ole väga populaarsed. Paljud ei tea siiski Eestist midagi.
Milline on Eesti ja Eesti ettevõtete maine Jaapani ärimeeste seas? Keegi ei tea Eesti toodetest mitte midagi. Meie jaoks on see väljakutse müüa Eesti toodangut Jaapani turul.
Kas on raske teha koostööd jaapanlastega? Jaapanisse tuleb palju tooteid erinevatest riikides ja mitte ainult Euroopast, vaid ka USAst ning Aasiast. Keegi ei tea Eesti toodetest mitte midagi. Meie jaoks on see väljakutse müüa Eesti toodangut Jaapani turul.
Kuidas motiveerite Eesti ettevõtteid Jaapanisse eksportima? Peab olema originaalne ja kvaliteetne. Jürisoo oli väga huvitatud meie ettevõttest ning me alustasime eksportimist. Lisaks kvaliteedile on meie jaoks oluline suhelda silmas silma.
Eestlased ei tea ka jaapanlastest väga palju, aga kui meiega suhelda silmas silma ja otse inimestega, siis saab kõike.
Kuna ärisuhete loomine ja reaalsete tehinguteni jõudmine võib võtta aega aastaid, on käegakatsutavaid tulemusi Eesti ja Jaapani ettevõtete vahel veel üpris vähe.
Samas on huvi nii siit kui ka sealtpoolt ilmne ja tulemusteni jõudmine vaid aja küsimus. Kindlasti on turg seda väärt, et laiemalt sellega tutvust teha ja võimalusi otsida.
Arvestades Jaapani turu eripärasid, võib seal mitmelgi juhul konkurents nendes valdkondades, kus see Euroopas on väga kõrge, olla mõõdukam ning seetõttu on ka turule sisenemine lihtsam. Jaapanlased hindavad kõrgelt usaldust ja traditsioone. Investeerimine suhete loomisse tasub ennast kindlasti ära. Samuti on Jaapanis kõrgelt hinnatud, kui koostööpartner lähtub oma tegevuses laiemalt vastutustundliku ettevõtluse põhimõtetes. Jaapani ettevõtjad hindavad toodete juures väga kõrgelt kvaliteeti ning keskkonnasõbralikkust.