Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EKSPORT: Jaapan ootab kannatlikkust

    Mis on teiesugusele Jaapani hulgimüüjale uue partneri valikul oluline? Originaalne toode? Madal hind? Meie turu point on see, et ära jälgi odavat hinda. Ja me ei konkureerigi hindades, vaid lisaväärtustes. Liviko Viru Valge Cooleri tooted avaldasid meile muljet maitse ja kvaliteediga. Samuti on tootel väga hea disain. Meile meeldib see kork, mis on kergesti avatav, samuti on seda lihtne juua otse pudelist ega pea kasutama klaasi. Seda on lihtne kaasa võtta näiteks piknikule ning juua klubides.
    Jaapani trend on lahjad alkohoolsed joogid, mis on valmis joomiseks. Meil on suur turg ja seal on oluline kvaliteet. Meil on turul kodumaised tooted, mis on lahjad alkohoolsed joogid ja need on odavad. Teised konkurendid on USAst.
    Meie jaoks on oluline teha erinevus ja konkureerida kodumaiste toodetega. Selleks on meil vaja head disaini ja olla erinev. USA tooted on ka head ja odavad, aga Cooler on teistsugune - ta on pärit Eestist, mis on kaugelt. Eksport Eestist võtab aega ja nõuab raha. Me peame looma Cooleri jaoks lisaväärtust selleks, et konkureerida teise brändidega. Lisaväärtus on disain, maitse ja lihtne avamine.
    Millal alustasite Livikoga läbirääkimisi alkoholi ekspordi osas? Eelmise aastal sügisel.
    Seega ei kulu palju aega selleks, et pidada läbirääkimisi? Ei.
    Seega oli Liviko huvi alustada Teiega koostöö? Jah. Liviko tütarettevõtte Jaapanis Hanza Trading Co juhatuse esimees Janno Jürisoo pidas meiega läbirääkimisi.
    Kas see on Teil esimene kord Eestis viibida? Milline oli Teie ettekujutus Eestist enne siia tulekut? Teeme koostööd Jaapanis asuva Liviko tütarettevõtte Hanza Trading Co juhatuse esimehega Janno Jürisooga.
    Tänu temale saime me kontakti Livikoga ja Eestiga. Me ei teadnud Eestist mitte midagi, meil ei ole olnud mingit kogemust enne seda, kui Jürisoo rääkis meile sellest riigist.
    Millal muutub Liviko populaarsemaks? See on huvitav küsimus. Näeme pikka perspektiivi. Populaarsemaks muutumine võtab palju aega. Teeme kindlasti müügikampaaniaid, reklaami ajalehtedes ja PRi. Coolerit on plaanis müüa esimesel aastal 10 000 kasti, kui hästi läheb, siis võiks müük olla umbes 100 000 kasti aastas.
    Kas peale Cooleri ekspordite veel midagi? Veel mitte, alustasime ainult Cooleritega.
    Saku õlletehas ekspordib Jaapanisse. Kas teate nendest midagi, kuidas neil läheb, kas neid on märgata? Meie ei tea ühtegi brändi, kes Eestist Jaapanisse ekspordivad. Võib-olla mõned on, aga nad ei ole väga populaarsed. Paljud ei tea siiski Eestist midagi.
    Milline on Eesti ja Eesti ettevõtete maine Jaapani ärimeeste seas? Keegi ei tea Eesti toodetest mitte midagi. Meie jaoks on see väljakutse müüa Eesti toodangut Jaapani turul.
    Kas on raske teha koostööd jaapanlastega? Jaapanisse tuleb palju tooteid erinevatest riikides ja mitte ainult Euroopast, vaid ka USAst ning Aasiast. Keegi ei tea Eesti toodetest mitte midagi. Meie jaoks on see väljakutse müüa Eesti toodangut Jaapani turul.
    Kuidas motiveerite Eesti ettevõtteid Jaapanisse eksportima? Peab olema originaalne ja kvaliteetne. Jürisoo oli väga huvitatud meie ettevõttest ning me alustasime eksportimist. Lisaks kvaliteedile on meie jaoks oluline suhelda silmas silma.
    Eestlased ei tea ka jaapanlastest väga palju, aga kui meiega suhelda silmas silma ja otse inimestega, siis saab kõike.
    Kuna ärisuhete loomine ja reaalsete tehinguteni jõudmine võib võtta aega aastaid, on käegakatsutavaid tulemusi Eesti ja Jaapani ettevõtete vahel veel üpris vähe.
    Samas on huvi nii siit kui ka sealtpoolt ilmne ja tulemusteni jõudmine vaid aja küsimus. Kindlasti on turg seda väärt, et laiemalt sellega tutvust teha ja võimalusi otsida.
    Arvestades Jaapani turu eripärasid, võib seal mitmelgi juhul konkurents nendes valdkondades, kus see Euroopas on väga kõrge, olla mõõdukam ning seetõttu on ka turule sisenemine lihtsam. Jaapanlased hindavad kõrgelt usaldust ja traditsioone. Investeerimine suhete loomisse tasub ennast kindlasti ära. Samuti on Jaapanis kõrgelt hinnatud, kui koostööpartner lähtub oma tegevuses laiemalt vastutustundliku ettevõtluse põhimõtetes. Jaapani ettevõtjad hindavad toodete juures väga kõrgelt kvaliteeti ning keskkonnasõbralikkust.
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
USA aktsiaile tähtis nädal algas börsiindeksite tõusuga
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.