Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Müüt: transpordikulud Aasiasse suuremad kui Euroopasse

    Mõne aasta eest Aasiasse esimese kaubapartii teele saatnud Liviko ASi juht Janek Kalvi rääkis möödunud nädalal EASi ekspordikonverentsil oma kogemustest Aasiasse eksportimisel.
    Üllatavate ning tegelikult tõepäraste faktidega purustas Kalvi oma ettekandes müüdi, et transpordikulud Aasiasse on kõrgemad ning seetõttu peaks pelgama kaupade viimist sealsele turule.
    Vastupidi, transport Aasiasse on isegi odavam kui mõnda sihtkohta Euroopas.
    Nii tõi Kalvi välja näiteid Liviko kogemusest meretranspordi hinnaga. "20jalase merekonteineri saatmine näiteks Honkongi maksab 719 eurot. Konteineri transport Tallinnast Hamburgi maksab 786 eurot pluss käibemaks, kuna tegemist on Euroopa-sisese asjaga, ning sama asja transport Tallinnast Londonisse maksab 1530 eurot pluss käibemaks," ütles Kalvi.
    Ta lisas, et need hinnad on võetud reaalsetest pakkumistest ning tõenäoliselt võivad need mõningal määral varieeruda olenevalt sellest, millise kokkuleppe teenusepakkuja ja firma on saavutanud.
    "Põhimõtteliselt on tegemist müüdiga, et transport Aasiasse võib olla üüratult kallis ja see võib ära süüa kogu võimaliku kasumi," sõnas Kalvi.
    Ta tõi näite ka sidekulude kohta, öeldes, et suhtleb iga päev Aasiaga Skype'i kasutades ega maksa selle eest sentigi.
    "Mul on siinsed sidekulud Eestis, samuti Läti ja Leeduga suheldes oluliselt suuremad kui Aasiaga suheldes," kommenteeris Kalvi.
    Side- ja transpordikulud Aasiasse eksportimisel teisejärgulised. Kalvi kirjutab mõlemad kulud müütide varamusse. "See, et transpordi- ja sidekulud on niivõrd suured, et söövad ära äriajamise mõtte, on müüt," rõhutas tootmisfirma juht veel kord. "Igal juhul on merekonteineri vedu Tallinnast Hongkongi odavam kui Tallinnast Hamburgi. Ärge uskuge mingeid müüte ega oma sisetunnet, kontrollige numbrid järele, kontrollige kulud järele," ütles Kalvi.
    Kalvi sõnul on Aasiasse eksportimisel palju olulisemad kui side- ja transpordikulud hoopis kultuuriline eripära ja sellega kohanemine. "Eesti ärimehed peaksid õppima tundma võõrast kultuuri ja olema suutelised ennast kui isikut usaldusväärseks tegema, see on palju keerulisem kui muud takistused," lausus ta.
    Nii suurt hinna erinevust ning faktide tõesust kinnitas ka kaubavedusid vahendava ekspedeerimisfirma firma Kühne & Nagel ASi müügijuht Urmo Paluste. "Jah, meretranspordis vastab tõele, et enamikul juhtudel on veohind Eestist Aasiasse odavam kui Euroopasse," tunnistas Paluste.
    Ta lisas, et oluline on märkida, et tihti on veohinnad Euroopasse antud juba kuni nn ukseni veoga. "Seega ei saa seda ka päris üks ühele võrrelda," sõnas ta.
    Nõudlus Aasiasse vedudele väiksem. Kuid ilma jaotusteenuseta on puhas mereveohind Aasiasse soodsam kui Lääne-Euroopa sadamatesse.
    "Samas antud näite puhul tundub, et asjaolud ja tingimused ei olnud võrdsed. Veohinnad Euroopa-siseselt ei ole reeglina nii erinevad, väljaarvatud sel juhul, kui võrreldakse sadamast sadamasse või uksest ukseni hindu. Või on tegemist erinevate kaubagruppidega," sõnas Paluste.
    Tema sõnul on üks peamine põhjus, miks on veohind Aasiasse odavam kui näiteks Euroopasse, asjaolu, et nõudlus Aasia-Euroopa suunal on mitu korda suurem kui vastupidi. "Seetõttu on laevaliinid väga huvitatud täitma kõik Aasiasse minevad konteinerid kaubaga," rääkis Paluste.
    "Teine põhjus on ka selles, et laevad, mis Euroopa-siseselt seilavad, võtavad reeglina peale ca 2000-4000 TEUd, aga kontinentide vahelised laevad suudavad tänapäeval võtta peale juba kuni 18 000 TEUd. Samuti on konkurents laevaliinide vahel Aasia suunal oluliselt suurem," selgitas Paluste.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.