• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,85%39 644,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,85%39 644,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 09.02.12, 12:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helenius Finnairiga ühinemisest: miski pole võimatu

Estonian Airi nõukogu esimees Joakim Helenius kinnitas, et kuigi Finnair ei ole nendega kõnelusi pidanud ühisfirma teemal, pole see lahendus võimatu.
"Meil ei ole vaja ilmtingimata pidada läbirääkimisi teiste lennuettevõtetega ning Finnair ei ole meiega läbirääkimisi pidanud," lausus ta.
Heleniuse sõnul toob tulevik lennunduses konsolideerimisi ja võib-olla võtab ka Estonian Air nendest osa. "Miski ei ole võimatu," nentis ta.
Soome lennufirma Finnair teatas täna, et peab kõnelusi ühisettevõtte loomiseks, et laiendada tegevust Skandinaavias. Üks võimalus on koostöö Estonian Airiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Helenius ei osanud öelda, millal võib konsolideerumine juhtuda, sest on liiga vara sellest rääkida. Sihtkohtade valik Eestist on tema sõnul halb ning vajab muutusi. "Töötame selle kallal iseseisvalt. Kui kunagi tulevikus oleme üks osa suurest grupist, siis see on üks väljunditest, mis garanteerib väga hea lennu infrastruktuuri," lausus Helenius.
Ta ei soovinud kommenteerida Finnairi ideed ühisettevõtte loomiseks, kuid kui see muudab nende kulubaasi, siis on see mõttekas.
Estonian Airis on Heleniuse sõnul mitmeid muutusi juba toimunud, näiteks on kasvatatud lennukiparki. Kui suurendame oma lennuparki, siis analüüsime, kui palju saame muuta paremaks lennuühendusi, märkis ta. "See muudab inimestel lihtsamaks jõuda Tallinnast sihtkohta ja sealt ka Eestisse," lausus Helenius.
Lennufirma nõukogu esimehe arvates on see ettevõttele selge strateegia. "Mina isiklikult ei näe, et meil on vaja pidada läbirääkimisi kellegagi enne, kui me saame näidata, kuidas on strateegia käima läinud," lausus Helenius.
Ta lisas, et aastal 2013 peaks olema näha, kui hästi on strateegia käivitunud. "Tulemuslikkus väljendub finantsiliselt ning selles, kuidas oleme oma missiooni täitnud infrastruktuuri paranemiseks Eesti jaoks," märkis Helenius.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele