• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 14.02.12, 06:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Gasellid püsivad konkurentsis

Äripäev on kiiresti arenevate ettevõtete pingerida Gaselli TOPi koostanud üksteist aastat. Seniseid tippgaselle võiks iseloomustada numbrikombinatsioon 7-2-2.
See tähendab, et üheteistkümnest seni pärjatud ettevõttest tegutseb seitse endiselt ja suhteliselt edukalt, kahel omaaegsel esigasellil on probleeme ning kaks on paraku pankrotistunud.
"Täna võin öelda, et nina jäi ikka vee peale, ehkki üle-eelmisel aastal oli päris kehv seis," räägib neli aastat tagasi Gaselli TOPi võitnud Raplamaa transpordifirma OÜ Onerton omanik ja juht Arvo Pajo.
Metallivalufirma ASi International Aluminium Casting Tartu (IACT) on 2006. aasta gasell, kes toona tegutses EBÖ Eesti nime all. "Kõige olulisem saavutus on see, et Scania usaldab meid ja ligi kaks aastat oleme oma toodangut neile otse tarninud," on IACT tehasejuhi Erkki Pärtini hääles ilmselgelt tunda uhkusenoote. Lisaks Scaniale valmistab IACT alumiiniumvalutooteid ka Volvo ja Renault' veokitele.
Narvas elektrimootorite komponentide valmistamise ja metalli töötlemisega tegelevast OÜ Waldchnepist sai gasell 2010. aastal. Tegevjuhi Aare Pihelgase kinnitusel läheb neil endiselt hästi. Nende tookordse võidu tagas kolimine Narva, kus oli soodsam tööjõud ning tootmispindu. "Ma arvan, et Narva on tänaseni edu põhjus," on Pihelgas veendunud.
Kuidas on läinud teistel gasellidel ja miks lõpetas kaks pankrotiga, loe tänasest Äripäevast. Vajadusel osta päevapilet või telli leht.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele