• OMX Baltic0,04%299,09
  • OMX Riga0,03%892,16
  • OMX Tallinn0,09%2 058,25
  • OMX Vilnius−0,05%1 201,88
  • S&P 5000,00%6 229,98
  • DOW 300,00%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 1000,07%8 812,62
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,62
  • OMX Baltic0,04%299,09
  • OMX Riga0,03%892,16
  • OMX Tallinn0,09%2 058,25
  • OMX Vilnius−0,05%1 201,88
  • S&P 5000,00%6 229,98
  • DOW 300,00%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 1000,07%8 812,62
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,62
  • 30.10.12, 14:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuressaare linnapea: kallis praamipilet pärsib eksporti

Majandusminister Juhan Partsile saadetud kirjas nendib Kuressaare linnapea Mati Mäetalu, et laevapiletite hinnatõusu eelnõu koostajate tähelepanu alt on välja jäänud mõju piirkonna majandusele.
"Saare maakonna majanduses on oluline osa ettevõtetel, mis tarnivad suures osas oma tooraine väljastpoolt ja ka ekspordivad oma toodangut – näiteks elektroonika-, puidu-, toiduainetööstus, väikelaevaehitus," märkis Mäetalu Saarte Hääle teatel.
Eelnõu jõustumisel vähendaks 25% hinnatõus oluliselt Saare maakonna ekspordivõimekus, mis on just hakanud majanduskriisist taastuma, see omakorda mõjutab linnavalitsuse hinnangul oluliselt regiooni elujõulisust ja süvendab veelgi probleemi, et ettevõtjad koonduvad Harjumaale ning äärealad muutuvad veelgi sõltuvamaks riiklikest toetustest ja abist.
Linnapea nendib, et Kuressaare linnavalitsus pole küll arvatud eelnõu kooskõlastamisel kaasatavate huvirühmade hulka, ent soovitab analüüsida põhjalikumalt piletihindade tõstmise mõju majandusele ja regionaalarengule, samuti eelnõu vastuvõtmisega kaasnevat sotsiaalset ja demograafilist mõju, mitte keskenduda vaid reisijate arvu muutusele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pöördumise koopia saadeti ka riigikogule, kellel Kuressaare linnavalitsus palub ettepanekut kaaluda 2013. aasta riigieelarve aruteludel ning võimalusel eraldada täiendavaid vahendeid parvlaevaliikluse doteerimiseks kuni kehtiva avaliku teenindamise lepingu lõppemiseni 30. septembril 2016.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 8 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele