Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lendurid: meid jäeti informeerimata

    Oleme šokis, et Estonian Airi otsusele koondada töötajaid ei eelnenud töötajate esindajate informeerimist, sõnas liinilendurite assotsiatsiooni juht Rauno Menning.

    "Öeldes välja lennumeeskondade arvu, saame tänasele kollektiivlepingule tuginedes öelda ka nimed, seega said piloodid sisuliselt kätte koondamisteate, mis eeldab siiski informeerimist ja konsulteerimist. Mis tundega istub piloot lennukirooli peale selle teate saamist," küsis ta.
    Lisaks meedia vahendusel saabunud koondamisi puudutavale uudisele edastas Estonian Air Menningu sõnul ka liinilendurite assotsiatsioonile teate, et pöördus riikliku lepitaja poole. "See on järjekordne samm kollektiivi pingestada, sest senises läbirääkimiste protsessis ei ole ettevõte teinud ühtegi konstruktiivset katset tulemuseni jõudmiseks," kinnitas ta.
    Raske olukord ettevõttes on muutnud pilootide kollektiivi Menningu ütlusel tugevamaks kui varem. Teeme omalt poolt kõik vajaliku, et kaitsta kõikide pilootide huve ning tagada, et protsess oleks seaduslik ning vastavuses lepingutega, lisas ametiühingu juht.
    Lennufirma omaniku esindaja, majandusminister Juhan Parts ning endine nõukogu esimees Erkki Raasuke on võtnud Menningu kinnitusel põhjuseta ründava hoiaku kollektiivlepingute suhtes ja teinud ajakirjanduses avaldusi, milles halvustatakse nii kollektiivlepingut kui ka piloote.
    "Piloodid ei saa aktsepteerida sildistamist, mis põhineb emotsionaalsetel ja pealiskaudsetel hinnangutel. Kuni tänaseni ei ole keegi pidanud vajalikuks esitada ühtegi argumenti ega põhjendust väitele, et EA kollektiivlepingud piiravad ettevõtte arengut ning on muutnud konkurentsivõimetuks teiste ettevõtetega võrreldes. See on aga see, mida on üldse meile ainukesena viivitamise põhjusena välja toodud. Tegelikkuses on EA-l paljude aastate jooksul olnud konkurentsieelis regiooni madalaimate töökulude näol," selgitas Menning.
    Ligi 80 lendurit esindava liinilendurite assotsiatsiooni teatel käivitus eelmisel nädalal konstruktiivne kollektiivlepingu sõlmimise protsess, kus Eestonian Airi juhatuse uus esimees ja assotsiatsioon jõudsid ühistele arusaamadele firma tuleviku jaoks olulistes küsimustes nagu efektiivsuse ja paindlikkuse suurendamine.
    "Samas on, erinevalt eelnevatele läbirääkimistele, suudetud vältida kompromisse lennuohutust vähendavatel teemadel. Näis, et esimest korda mitmete aastate jooksul on toimumas tõsiseltvõetavad läbirääkimised, mille tulemuseks võib-olla kollektiivleping, mis võtab arvesse nii ettevõtte majandushuvid, lennuohutuse kui ka töötajaskonna heaolu," märkis Menning.
    "Täna oleme olukorras, kus tööandja otsustas pöörduda lepitaja poole ning sama osapool, kes alles eile oli mõistva olekuga läbirääkimiste laua taga, kaudselt distantseerub läbirääkimistest," lisas ta.
    Liinilendurite assotsiatsiooni juhi teatel mõistavad nad täielikult ettevõtte keerulist majandusseisu, mis on tekitatud halbade ja riske mittearvestavate otsustega. "See kinnitab veelgi enam vajadust kollektiivleping järele. Kahjuks on lendava personali jaoks ootamise aeg otsa lõppemas – kollektiivleping muutub kehtetuks veebruari alguses," märkis Menning.
    Kollektiivlepingu puudumine tähendab tema sõnul töötajate jaoks määratlematust ning Estonian Airile lennuohutuse taseme langust.
    "Tänasel hetkel oleme valiku ees – kas sõlmida kiiremas korras mõlemaid pooli rahuldav leping või alustada seaduslikke aktsioone, saavutamaks eesmärke, millised tegelikult ei kahjusta EA võimekust, vaid pigem säilitavad hea töökultuuri ja lennuohutuse taseme," kinnitas Menning.
    Lepitusprotsess töötüli osapoolte vahel on läbi ja osapooled aktsioonideks vabad, lisas ta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.