Rivo Sarapik • 20. november 2012 kell 13:49

Estonian Airi koondamisprohmakas

Estonian Airi äsjane teade poolte töötajate koondamisest väärib avatuse eest kiitust, ent on siiski näide halvast suhtekorraldusest ja teeb praegusel kujul rohkem halba kui head.

Ajakirjandusele, mis uudised avalikkuseni viib, serveeriti võimas sõnum – riigifirma loobub 150 töötajast. Ent, mil moel ja millal see lennuplaani ehk lennufirma kliente mõjutama hakkab, selline ja klientide jaoks oluline ning lennufirma usalduse tarvis kriitiline info, puudub.

Parem olnuks, kui töötajaid puudutav halb uudis oleks serveeritud lennufirma uue plaaniga ehk selgitada, mis selle valusa tegevuse tagajärjel muutub, mis saab edasi, et pileteid ostnuil pole põhjus muretseda. Neid küsimusi saatmas teadmine möödunud nädalast, et riik ei välista lennufirma pankrotti. Samuti leppida kokku kõneisikud, kes kommentaare jagavad.

Praegu on justkui kuulujutt toimetustele lähetatud, millele siis ajakirjanikud üksteise võidu lennufirmade esindajailt – omanik esindajate Erkki Raasukese ja Juhan Partsi ning juht Jan Palmeri - tabamisega püüab kinnitust leida. Nad on täna kas kättesaamatud või kidakeelsed olnud ning kommenteerimist üksteisele edasi lükanud. Lennufirma juhi asemel tabasime üldse tema pressiesindaja.

Lisaks saavad lennufirma PR-tegevuse tõttu osa selgituskoormusest enda peale teised osapooled – turismibürood, lennufirmad jt. Asjatu paanika, mida saanuks hõlpsalt ära hoida. Näiteks teatades koondamisest ning siis pressikonverentsi kokku kutsudes, kus ajakirjanikele ühesugune info antakse ning avatult kommenteeritakse.

Hetkel kuum