Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elektriautod vallutavad Eesti

    Õige pea jõuab finišisse kogu maailmas vaat et ainulaadne elektriautode laadimisvõrgustiku rajamine, mille tulemusel ei jää Eestimaale n-ö auke, kus ühe laadija juurest teiseni ei jõuaks.

    Eesti on muide esimene riik maailmas, kuhu rajatakse üleriigiline taastuvenergialt toimiv elektriautode laadimisvõrk. Lisaks sellele on Eesti absoluutarvestuses maailmas seitsmes riik registreeritud elektriautode poolest ja autode koguarvuga kõrvutades lausa teisel kohal. Kõike seda arvesse võttes on aeg tõdeda, et elektriautost on saanud  arvestatav ja reaalne aseaine sisepõlemismootoriga sõidukile.
    Ühtekokku paigaldab Elektritsentrum üle Eestimaa 170 elektriautode kiirlaadimispunkti, kusjuures ühe punkti vahemaa teisest ei ületa kusagil 60 kilomeetrit. Lisaks kasutatavale laadimisenergia tasule ei võta automaadid kliendilt n-ö teenustasuna rohkem raha, kui võrgus elektri peale kulub. See koosneb võrgu üldisest elektrikulust ja otsesest energiakulust, st elektrist, mis jõuab autode akudesse.
    Detsembri alguse seisuga oli KredEx rahuldatud 80 elektriauto soetamise toetuse taotlust. Ostetud on kõige rohkem Nissani elektrimudelit Leaf (üle poole taotlustest), teiseks on päris hästi läinud ärikasutuseks mõeldud kaubik Fiat. Nüüd toetab KredEx ka pistik-hüriidide ostmist kuni 1000 euro ulatuses. Toetus sõltub auto aku suurusest, kui palju suudab auto taastuvelektriga läbi sõita. Huvi on nende vastu suur, sest hübriidauto puhul ei pea kasutaja kartma, et järsku akuenergiast üksi ei piisa.
    Kiirlaadimine elektriauto iMiev-i puhul (väike aku) - 0 - 80% võtab soojal ajal umbes 25 minutit, talvel 60 minutit. Suure mahutavusega - Leaf  vastavalt 35 ja 60 minutit, mil saavutatakse täituvus 90%..Uudami sõnul võiksid elektriautode omanikud püüda paigutada külmal ajal oma auto garaaži.
    Tänaseks on elektrit autodesse laetud 2000 korral, so 10 475 kWh (10,5 MWh), 600 Mitsubishi akutäit energiat, korraga laetav keskmine laadimise hulk on umbes 6 kWh. 
    Distants laadijate vahel jääb vahemikku 40-60 km. Käivitatakse ka reaalajas kaardirakendus - enne teele asumist saab vaadata teele jäävaid laadijaid. Aku vastupidamine sõltub ka maastikust - mägine maastik suurendab energiatarvet, samuti sõitmine üle 90 km/h.
    Kodulahenduseks on 10 A laadija, kus  laadimisaeg on pikem. Toetusmeede kestab 2014. aasta lõpuni, kui aga läheb kõvemaks ostmiseks, siis võib see ka varem otsa saada, sest eelarve pole piiramatu.
    Laadimiseks on kolm hinnapaketti
    " Kombineeritud pakett: kuutasu 10 eurot ning laadimiskorra tasu 2,5 eurot.
    " Flex pakett: kuutasu puudub ning laadimiskorra tasu 5 eurot. Laadimise maht ühe korra kohta pole piiratud.
    " Mahupakett: kuutasu 30 eurot ning laadimiskorra tasu puudub. Laadimiste arv ja maht ühe korra kohta pole piiratud. Sisaldab 150 kWh elektrienergiat kalendrikuus, koguse ületamisel on laadimiskorra hind 1,2 eurot.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Euroopa patendiameti president: meil on põhjust tähistada leiutajate läbimurret
Aasta tagasi kasutusele võetud Euroopa ühtne patendisüsteem on näidanud, et kui Euroopa ühendab jõud, siis suudab ta terves maailmas edukalt konkureerida, kirjutab Euroopa patendiameti president António Campinos.
Aasta tagasi kasutusele võetud Euroopa ühtne patendisüsteem on näidanud, et kui Euroopa ühendab jõud, siis suudab ta terves maailmas edukalt konkureerida, kirjutab Euroopa patendiameti president António Campinos.
USA indeksid näitasid sel nädalal häid tulemusi
USA aktsiaturgudel reedel suuri muutusi ei olnud, kuid nädala lõikes näitasid kolmest peamisest indeksist kaks väga häid tulemusi. Sellest hoolimata on mitmeid põhjuseid, mille pärast investorid muretsevad, vahendas Yahoo Finance.
USA aktsiaturgudel reedel suuri muutusi ei olnud, kuid nädala lõikes näitasid kolmest peamisest indeksist kaks väga häid tulemusi. Sellest hoolimata on mitmeid põhjuseid, mille pärast investorid muretsevad, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjate esindaja loodab kliimaministeeriumile
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kristina Judina: mida teha, kui tubli inimese karjäär „jääb kinni“?
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Veskimägi: aastal 2030 võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla miljard
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
FT: Euroopast ja USAst tõrjutud Hiina autotootjatel on uus eesmärk: kogu ülejäänud maailm
Sellal kui USA ja Euroopa soovivad kaitsetollidega Hiina autotootjad välja tõrjuda, on viimased võtnud sihikule hoopis suurema ala: kogu ülejäänud maailma.
Sellal kui USA ja Euroopa soovivad kaitsetollidega Hiina autotootjad välja tõrjuda, on viimased võtnud sihikule hoopis suurema ala: kogu ülejäänud maailma.
Operaili ostjaks pakutakse Soome äri ostjat
Soome sotsiaalmeedias ja investeerimisfoorumites arutatakse, kas Eesti riigifirma Operaili võiks ära osta nende börsifirma Nurminen Logistics, kes juba tükikese ettevõttest endale sai.
Soome sotsiaalmeedias ja investeerimisfoorumites arutatakse, kas Eesti riigifirma Operaili võiks ära osta nende börsifirma Nurminen Logistics, kes juba tükikese ettevõttest endale sai.
Alexela emafirma ostab Vene miljardärile kuulunud Läti vedelgaasi müüja “Ei saa öelda, et läbirääkimised oleks väga lihtsad olnud”
Heiti ja Marti Hääle suurosalusega AVH Grupp ostab Läti vedelgaasi müüja SIA Latvijas propāna gāze, mille mullune müük ulatus 130 miljoni euroni.
Heiti ja Marti Hääle suurosalusega AVH Grupp ostab Läti vedelgaasi müüja SIA Latvijas propāna gāze, mille mullune müük ulatus 130 miljoni euroni.