• OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,18
  • OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,18
  • 15.05.13, 20:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hyundai kaotab koduturul välisriikide konkurentidele

Lõuna-Korea autoturul on kallimate eksporditud sõiduvahendite osakaal suurenenud kahe aastaga 28%-lt 41%-ni, mille üheks põhjuseks on madalamad tollimaksud, vahendas Bloomberg.
"Otsisin kvaliteetset autot, mis ei oleks liiga suur," ütles pakkimismasinaid tootva Cosmetic Engineeringi president Lee Tack Young, kelle viimased seitse masinat olid valmistatud Koreas. Sel korral otsustas mees valida 71 miljonit vonni (49 600 eurot) maksva BMW kasuks ning jättis võtmata 85 miljoni vonnise Kia K9. "Kui Hyundai ja Kia ei muutu ega paku mulle rohkem mitmekesisust ning paremat kvaliteeti, siis ei näe ma põhjust nende juurde tagasiminekuks," ütles Lee.
Pööre on Lõuna-Korea turu muutnud kasvulavaks BMW-le, Daimleri Mercedes-Benzile ja Volkswageni Audile. Nimetatud autobrändide tulud pärinevad Hyundai ja Kia arvelt, kellel suur osa kasumist tuleb koduturul müüdud luksussõidukitest.
"See on kindlasti miski, millepärast peaksid Hyundai ja Kia muretsema," ütles NH Investment & Securitiesi autoanalüütik Lee Sang Hyun. "Taoline trend mõjutab vaieldamatult Hyundai kasumit."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hyundai kasum langes eelmises kvartalis 15%. Autotootja sõnul tõuseb käesoleval aastal firma käive madalaima tempoga pärast 2007. aastat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 25 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele