Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Esimesed uued elektrirongid tulevad liinile 1. juulil

    1. juulil hakkavad reisijaid teenindama esimesed viis uut elektrirongi, mida Elektriraudtee ostis Šveitsi firmalt Stadler.

    Täna väljus uus rong Tallinn-Pärnu liinile. Nüüdsest on Elektriraudtee uued rongid sõitnud kõigil Eestimaa avalikel raudteedel.
    Elektriraudtee müügi- ja turundusjuhi Norbert Kaareste sõnul kulgesid katsetused edukalt. "Tootja lõpetas elektrirongide katsetused möödunud nädalal ning täna oleme koostöös Tehnilise Järelevalve Ametiga läbi vaatamas katsetuste raames tehtud testide tulemusi," selgitas ta. "Lõpetame antud tööd juunikuu lõpuks ning 1. juuli on päev, mil esimesed viis elektrirongi hakkavad reisijaid teenindama,“ sõnas Kaareste.
    Esimesed viis elektrirongi lähevad Aegviidu, Keila ja Paldiski liine teenindama ning 26. juuliks on kõik vanad elektrirongid asendatud uutega.
    Diiselrongide katsesõidud kestavad kuni augustikuu lõpuni, misjärel annab tootja Elektriraudteele üle ka esimesed diiselrongid. "Seejärel asume pakkuma rendirongiteenust, mille raames on kõigil huvitatutel võimalik rentida rong oma ürituse tarbeks," sõnas Kaareste.
    "Üleriigiliselt asub Elektriraudtee reisijaid teenindama 1. jaanuarist 2014., mil võtame kasutusse oma diiselrongid kõigil Eestimaa rongiliinidel," selgitas ta.
    Rongitootja poolt korraldatud katsesõitude raames läbisid kokku kuus katserongi kõik Eesti raudteed, sh Valga-Antsla-Võru-Koidula raudteelõigu. Katsesõitude raames püstitati ka Baltimaade rongisõidu kiirusrekord, kus elektri- ja ka diiselrongiga saavutati liikumiskiiruseks 176 km/h.
    Elektrirongide maksumusest finantseerib 85% Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Hanke tulemusel soetab Elektriraudtee Stadler Bussnang AG-lt kuus neljavagunilist ja kaksteist kolmevagunilist elektrirongi. Lisaks võtab Elektriraudtee Stadlerilt kapitalirendile kuus kahevagunilist, kuus neljavagunilist ning kaheksa kolmevagunilist diiselrongi.
    Hanke raames soetab Elektriraudtee ka kõik vajalikud depooseadmed ning viie aasta varuosad kogu rongipargile. Koos rongide tarnega kaasneb tootjal ka kohustus koolitada välja kõik Elektriraudtee rongijuhid ja depoopersonal.
    Hangitavate elektri- ja diiselrongide asub Elektriraudtee teenindama üleriigilist reisirongiliiklust, teostades ka rongide remonti ja hooldust Elektriraudtee AS Pääsküla depoos.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Coop Panga kasum langes kuuga viiendiku
Aprilli tulemused näitasid Coop Pangal märtsiga võrreldes taandumist: langesid nii intressitulud kui ka puhaskasum, kuid ärimaht jätkas kasvu.
Aprilli tulemused näitasid Coop Pangal märtsiga võrreldes taandumist: langesid nii intressitulud kui ka puhaskasum, kuid ärimaht jätkas kasvu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Omanikku vahetanud puiduäri kaotas käibest viiendiku
Äsja Combiwoodile müüdud puiduvarumisäri Metsä Forest Eesti kaotas eelmisel aastal käibest pea viiendiku ja ärikasumist kadus kolmveerand.
Äsja Combiwoodile müüdud puiduvarumisäri Metsä Forest Eesti kaotas eelmisel aastal käibest pea viiendiku ja ärikasumist kadus kolmveerand.