Ettevõtete innovaatilisuse ja nende käibe kiire kasvu vahel on otsene seos, seejuures erineb tänane innovatsioon oluliselt viie aasta tagusest, näitab Maailma Majandusfoorumi aastakohtumisel Dalianis (Hiina) avalikustatud PwC innovatsiooniuuring.
Tänapäeval mõistetakse innovatsiooni sootuks avaramalt, kui pelgalt uute toodete või tehniliste lahenduste väljamõtlemist. Innovaatilistes organisatsioonides mõeldakse avatult ja otsitakse aktiivselt paremaid lahendusi muuhulgas ka ärimudelile, sisemistele protsessidele ja klienditeenindusele.
Innovatsioonist, mis aastate eest oli pigem arenenud riikide juhtivate tehnoloogiafirmade ning tarbekaupade tootjate pärusmaa, on saamas peavoolu teema kõikjal maailmas. Kui viie aasta eest nägid globaalsed suurfirmad oma äri peamise kasvumootorina laienemist Hiinasse, siis täna nähakse suurimat kasvupotentsiaali just innovatsioonis.
PwC uuringu põhjal ületab kõige innovaatilisemate ettevõtete müügikäibe kasv oma majandusharu keskmise kahekordselt ning vähem-innovaatiliste ettevõtete käibe kasvu kolmekordselt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
PwC juhtiv ärinõustaja Mihkel Lauk ütles uuringut kommenteerides, et huvipakkuv, ehkki mitte üllatav, on fakt, et juhtivatest novaatoritest vaid 20% käsitleb innovatsiooni mitteformaalse tegevusena. Mehe sõnul on valdaval enamusel seevastu hästi läbimõeldud ja defineeritud innovatsioonistrateegiad, mille täitmist juhtkonna tasemel jälgitakse ja hinnatakse.
"Selles kontekstis pole vaja mõõdukat ettevõttesisest bürokraatiat peljata – rahvusvaheline kogemus näitab, et see on vähem halb kui täiesti kaootiline innovaatilisus," lisas ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!