• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 19.02.14, 10:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Iga kolmas uus sõiduk Eestis on maastur või sportauto

Iga kolmas uus sõiduk Eestis oli mullu maastur või sportauto, selgus Swedbanki Balti liisinguturu analüüsist.
Eraklientide poolt liisitavate uute autode pingerida juhivad Eestis väikeautod ja väikesed keskautod, Lätis ja Leedus maasturid ja sportautod. Väikeautode klassi liigituvad sõidukid olid eelmisel aastal Eestis liisinguga soetatud uute autode pingereas esikohal enam kui 40 protsendiga.
Samas eelistasid leedulased ja lätlased liisida uute autode korral pigem maastureid ja sportautosid. Maasturid ja sportautod moodustasid Leedus veidi üle poole liisinguga soetatud uutest autodest, Lätis üle 40%.
Eestis liisiti maastur või sportauto iga kolmanda uue sõidukina, mis tõstis need uute sõidukite seas eelistuselt teisele positsioonile, teatas pank.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui Eestis ja Lätis juhtisid eelmisel aastal kõikide liisinguga soetatud sõidukite pingerida keskautod ja suured keskautod, siis Leedus kuulus liisijate eelistus sõiduki varaliigi alusel aga maasturitele ja sportautodele, mis moodustasid 39% kõikidest liisitud sõidukitest. Sarnasemad olid turud kasutatud autode osas. Liisinguga ostetud kasutatud sõidukitest eelistati keskautosid ja suuri keskautosid ning neile järgnesid maasturid ja sportautod.
Swedbanki erakliendi liisingu osakonnajuhataja Tarmo Ulla hinnangul kajastavad turgude erinevused liisijate eelistusi ja tarbimisharjumusi. "Leedus on sõidukil veel eeskätt emotsionaalne ja staatust kandev eesmärk, mistõttu uute autode liisimisel on hinnatud kallimasse ja silmapaistvamasse varaliiki kuuluvad sõidukid. Eestis on ehk mõnevõrra enam levinud praktiline mõtteviis, mis ilmneb ka liisitava sõiduki valikul," märkis ta.
Samas suurenes möödunud aastal igas riigis maasturite ja sportautode liisimine. "Kõige rohkem ehk poole võrra Leedus, kuid ka Eestis kasvas selle varaliigi osakaal liisingutes 12%," sõnas Ulla. Tema hinnangul on maasturite ja sportautode liisimise kasv indikaatoriks majanduses toimuvale. "Kui teatud sektoritele või ka majandusele tervikuna saabuvad n-ö head ajad, suureneb ka kõrgema hinnaklassiga sõidukite liisijate arv," ütles Ulla. Eraklientide poolt liisitavate sõidukite markide lõikes on Balti riigid üsna sarnased. Ulla sõnul eelistati autode liisimisel markidest Eestis Toyotat ja Volkswagenit, millele järgnesid võrdselt Škoda ning Audi. Leedus eelistati samuti Toyotat, Volkswagenit ja Audit. Samal ajal olid Lätis eelistatud Volvo ja Volkswagen, millele järgnesid võrdse tulemusega Toyota ning Audi.
Uute autodena eelistati liisida Eestis Toyotat, Lätis Toyotat ja Škodat ning Leedus Škodat. Kasutatud autode liisimisel eelistati Eestis Toyotat, Volkswagenit ja Audit, Lätis Volvot, Volkswagenit ja Audit ning Leedus Volkswagenit, Toyotat ja Audit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele