• OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,59%6 471,28
  • DOW 301,94%45 654,32
  • Nasdaq 2,01%21 523,92
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,48
  • OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,59%6 471,28
  • DOW 301,94%45 654,32
  • Nasdaq 2,01%21 523,92
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,48
  • 04.03.14, 07:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaemüük kasvuteel: toidukaupade hinnatõus võttis hoo maha

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes jaanuaris aasta varasema jaanuariga võrreldes püsivhindades 7%, teatab statistikaamet.
Eelmise aasta viimasel kolmel kuul suurenes jaemüük võrreldes varasema aasta sama kuuga 4–6%. Tänavu jaanuaris jaemüügi kasv mõnevõrra kiirenes.
Jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 366,1 miljonit eurot, seega jäi jaanuaris kauplustesse 279 eurot elaniku kohta. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes eelmise aasta jaanuariga võrreldes 12%.
Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel (kasv 32%). Jaanuaris kiirenes märkimisväärselt jaemüügi kasv tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük kasvas aastaga 23%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju eelmise aasta madal võrdlusbaas ning jaanuaris toimunud soodusmüügikampaaniad. Keskmisest enam suurenes jaanuaris jaemüük veel ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmetega, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (kasv 14%).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toidukaupade kauplustes suurenes jaemüük eelmise aasta jaanuariga võrreldes 5%, eelnevate kuudega võrreldes jaemüügi kasv neis kauplustes veidi kiirenes. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvu kiirenemisele avaldasid mõju eelmise aasta madal võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu aeglustumine. Kui eelmise aasta jaanuaris oli toidukaupade aastane hinnatõus 5,5%, siis tänavu jaanuaris 2,5%.
Mootorikütuse jaemüük kasvas 2013. aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 4%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades ligi viiendiku (18%). See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 3%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli jaanuaris 440,8 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 83%. 2013. aasta jaanuariga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 14%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 25 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele