Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mida teha, et kaupluse kaalud hästi teeniks?
Kaal.Foto: Postimees/Scanpix
Kõige tihemini esinev probleem kauplustes kasutatavatel kaaludel on seotud kaalumise täpsusega, mis tähendab seda, et kui kaal ei ole korralikult loodis, hakkab kaal näitama väiksemat kogust, tekitades sellega kaupmehele igal kaalumisel väikese kahju.
„Enamlevinud probleemid on seotud kaalumise täpsusega. Kui kaaludes ei ole kasutusel ValuMax tehnoloogia, siis mõjutab kaalu loodisolek tulemuse täpsust. Kui kaal ei ole loodis, näitab kaal alati väiksemat kogust ehk eksib kliendi kasuks,“ selgitas Nixor EE AS-i tegevjuht Imre Reinson ning lisas, et tavaliselt ei ole see probleem, mida kauplustes märgatakse või millega tegeletakse.
Monilaite-Thomeko Machinery OÜ juhataja Margus Siimo tõi välja, et rohkem probleeme esineb kauplustes kasutatavatest kaaludest etiketikaalude ja kassakaaludega ning soovitas kaale hooldada kord kvartalis. „Sellisel juhul (kord kvartalis hooldades – toim.) tuleb varuosade vahetamist ette tunduvalt harvem kui hooldada kaale näiteks kord aastas.“
Loe Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee, kuidas käia kaupluses ümber kaaluga nii, et probleeme esineks võimalikult vähe ning millised tegevused kuuluvad kaalude hooldamise juurde.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.