Rivo Sarapik • 27. aprill 2015
Jaga lugu:

Eksperdid materdavad riigikogu uut veebi

Parlament sai äsja uue veebi, mille loomine läks maksma 100 000 eurot.  Foto: Internet

100 000 eurot maksma läinud parlamendi uus veebikülg on käkerdis, mida ei peaks e-Eestis ka tasuta käiku laskma.

Nii võtsid disainerid ja IT-ettevõtjad vastu möödunud nädalal avatud riigikogu uue veebi. „98 000 euroga saab veebi teha küll ja küll. Hea disainiagentuuri paariks-kolmeks kuuks hommikust õhtuni endale broneerida,“ kirjutas mitu korda Eesti parimaks digiagentuuriks valitud Fraktali peadisainer Tajo Oja. „Küsimus ei ole summas, küsimus on tulemuses. Ja tulemus on õudne.“

Fraktali asutaja Tõnu Runnel kommenteeris, et küsimus ei ole maitses, vaid lisaks halvale disainile lehekülg ei tööta.

Vigu on palju. „Aastal 2015 tulla välja veebilehega, mis ei toeta nutitelefone? Päriselt? Teha riigiasutusele veeb, mis ütleb vaegnägijatele: tore, et huvi tunned, aga me ei viitsinud kõike päris korda teha? Lahendada kogu graafika lihtsalt piltidena? Nii, et osadel ekraanidel on teravate ikoonide asemel udukogud?“

Oja hinnangul pole küsimus vaid konkreetses lehes, vaid valitsevas suhtumises, justkui riigile võiks teha koleda ja mittetöötava lahenduse. „98 000 on kaalukategooria, kus erasektoris sünnivad imed,“ kommenteeris ta.

Samuti juhivad vigadele tähelepanu disainihuvilised pixel.ee-s.

„Riigikogu uue veebi väljatöötamisel pöörasime suurt rõhku kasutajasõbralikkusele ja info paremale leitavusele,“ kommenteeris riigikogu kantselei direktor Maria Alajõe. „Soovisime uue veebi avada kasutamiseks sümboolselt just riigikogu sünnipäeval.“

Riigikogu uue veebi tegid OÜ Ziraff (omanik Margus Simson), MRM Baltic OÜ (eduka e-turundusagentuuri ADM Interactive tütarfirma, viimase omanikud Jaak Ennuste, Riho Pihelpuu, Madis Raidma jt), Opus Online OÜ (Andre Lall, Allan Kikkas, Sven Kristjansen, Ivo Kund, Margus Lamp jt), Creatum (Moonika Kiop, Igor Baturin, Raido Raamat) ja Hmmm OÜ (Karl Saluveer).

Jaga lugu:
Hetkel kuum