Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiina konkurendid trügivad Apple'i koduturule

    Xiaomi nutitelefonFoto: EPA

    Samal ajal, kui Apple rahvusvahelisel nutitelefonide turul oma haaret laiendab, plaanivad hiinlased USA tehnoloogiagigandile tema enda kodus konkurentsi pakkuma hakata, kirjutab CNBC.

    Nõudlus nutitelefonide vastu Hiinas on jahenemas ning sealsed ettevõtted otsivad viise, kuidas rahvusvahelisel turul läbi lüüa. Potentsiaali nähakse ka USAs.
    Suur hulk Hiina ettevõtteid on USA turule sisenemiseks oma huvi juba näidanud. Apple’i kodus konkureerimine pole aga sugugi kerge ülesanne.
    USAsse on kanda kinnitanud juba elektroonikagigant Lenovo ja tehnoloogiaettevõte Huawei. Nad investeerivad aina rohkem raha, et USA turul läbi lüüa. Samal ajal on kiiresti kasvav nutitelefonide tootja Xiaomi avanud rahvusvahelise internetipoe, mille kaudu müüvad nad madala hinnaga aksessuaare. Ettevõte on öelnud, et varsti hakatakse veebipoes müüma ka nutitelefone. Aprillis teatas Hiina videoülekandeid pakkuv ettevõte LeTV – mida tuntakse ka „Hiina Netflixina – nutitelefonist, mis peaks USA turule jõudma ühe aasta jooksul.
    Xiaomi turuväärtus on kasvanud juba 45 miljardi dollarini. Ettevõtte strateegia oli lihtne – võimalikult võimsate telefonide müümine odava hinnaga. Seda strateegiat järgisid ka kõik teised Hiina nutitelefonide tootjad. Maailma viie suurima nutitelefonide müüja hulgas on kaks Hiina ettevõtet, mis näitab, et nende mõju on viimasel ajal kõvasti kasvanud.
    „Kodune turg ei ole enam nii hea, seega on võimalus, et teiste turgude kõrgemad marginaalid on muutunud ettevõtete jaoks atraktiivseks,“ ütles CCS Insightsi uuringute juht Ben Wood.
    Hiinas läbi läinud strateegia ja brändide populaarsus ei pruugi aga läänes töötada.
    Kuvandiprobleemid
    Analüütikute sõnul on Hiina tehnoloogiafirmade üheks suurimaks katsumuseks brändi loomine USAs, kus Apple on hõivanud 41 protsenti turust. Huawei ütles aasta alguses, et nende jaoks on turundus ja brändi loomine „tohutu prioriteet“. ZTE aga teatas, et sponsorluse lepingud on sõlmitud NBA klubidega New York Knicks, Houston Rockets ja Golden State Warriors.
    „Nad peavad kulutama ebaproportsionaalselt palju raha selleks, et üldse radarile jõuda. See on väljakutse, millega nad on silmitsi,“ ütles Wood.
    Lisaks sellele on Hiina bärndidel kuvandiprobleem USAs – neid lihtsalt ei usaldata. Näiteks Veebruaris selgus, et mitmetele Lenovo arvutitele on tootja poolt installeeritud nuhktarkvara.
    Hiina tarbijate seas on populaarne osta telefonid poest kohe välja, mis muudab odavad seadmed atraktiivsemaks. USAs kasutatakse aga rohkem järelmaksu – see annab inimestele võimaluse kallima seadme eest tasuda järk-järgult. Kuna taoline maksmine on populaarne, siis võib huvi Hiina odavate nutitelefonide vastu olla väiksem.
    Juriidilised katsumused
    USAsse laienemine võib Hiina firmadele tekitada terve hulk intellektuaalse omandiga seotud juriidilisi probleeme.
    Xiaomil on õigused vaid 101 USA patendile, millest kaks on neile endile välja antud. Apple’il on aktiivseid patente ja patenditaotlusi aga 8200, selgub konsultatsioonifirma LexInnova andmetest. ZTE-l on 1874 USA patenti ja Lenovol 2978 patenti. Lenovo sai suure osa patente tänu sellele, et ostis eelmisel aastal Motorola. Teiste suurettevõtete kõrval on nende patentide arv aga väike – Samsungil on 37 151 patenti, Sonyl 17 502 patenti ja LG-l 14 456 patenti.
    „Nii Apple kui ka Samsung on oma patendiportfelle konkreetselt ärihuvide kaitsmiseks ära kasutanud. Hiina juhtivatel ettevõtetele Xiaomil ja Lenovol on USAs vähe patente ja see võib tekitada palju õigustülisid,“ ütles LexInnova tehnoloogia konsultant Rana Pratap.
    Hiinlased on „järeleandmatud“
    Vaatamata suurtele takistustele ei saa Hiina nutitelefonide tootjaid USA turult välja arvata. Mitmetel ettevõtetel nagu Samsung ja Sony ei lähe enam nii hästi ja see võib pakkuda Hiina parimatele rohkelt võimalusi.
    „Praegused mängijad ei saa turul loorberitele puhkama jääda, sest Hiinlased on järeleandmatud. Kui sa oled näiteks Sony või HTC, kellel on probleeme raha teenimisega, siis viimane asi, mida sa näha tahad, on Hiina madala marginaaliga telefonid,“ ütles Wood.
    Hiina kolmest kuumimast tehnoloogiaettevõttest ja nende plaanidest saab lugeda siit.
     
     
     
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.