• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,25
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,25
  • 28.07.15, 10:30

ETK rajab logistikakeskusse juuksuri ja spordisaali

Rae valda kerkiv Eesti Tarbijateühistute Keskühistu (ETK) logistikakeskus arvestab nii turvalisuse kui mugavusega, luues meeskonnale lisaks kaasaegsele töökohale ka tervise ja välimuse eest hoolitsemise võimalusi.
ETK ehitab logistikadirektor Martti Lilleoru sõnul Rae valda, 16 inimesega Soodevahe külla moodsa ja turvalise ning lisaväärtustega logistikakeskuse
  • ETK ehitab logistikadirektor Martti Lilleoru sõnul Rae valda, 16 inimesega Soodevahe külla moodsa ja turvalise ning lisaväärtustega logistikakeskuse Foto: Eiko Kink
Eesti Jaekaubandusorganisatsioon ETK ehitab Rae valda Soodevahe külla suurt logistikakeskust ühes peakontoriga, mille brutopind on üle 45 000 ruutmeetri. ETK olemasolevad laod on meie kiire kasvu tõttu väikeseks jäänud,” põhjendas ETK logistikadirektor Martti Lilleorg uue logistikakeskuse vajadust.
KOMMENTAAR
Ootamatud piirid
OÜ Astlanda Ehitus projektijuht Paul Järvsoo
Praeguse seisuga oleme alustatud kaeve- ja pinnasetäitetöödega ning tegelikult ka vundamendi ehitusega. Seejärel hakkab karkassi montaaž, mis kestab põhimõtteliselt aasta lõpuni. Ehituslikult teeb selle ehitamise keeruliseks lennurada, sest oleme vahetult lennuraja otsas.
Paika on pandud, kui kõrgeks tohib hoone minna, et me lennurada ei segaks. Ehitades ei tohi me nendest piiridest ka oma kraanade ega muude masinatega üle minna. Kuidas me seal seda montaaži tegema hakkame, peab veel lennuohutusametiga läbi rääkima. See teeb asja põnevaks!
Logistiline strateegia
Lilleoru sõnul on ETK turuosa kasvanud ning möödunud aasta lõpu seisuga ollakse Eestis toidu- ja esmakaupade turuliidrid 20,23% turuosaga. “Kusjuures 2015. aasta esimese viie kuuga on meie turuosa kasvanud konkurentidest ja turu keskmisest kiiremini,” lisas Lilleorg. Vajadus käidelda rohkem kaupu tuleneb ETK senisest ja praegusest tegevusest ning plaanidest.  
“ETK logistiliseks strateegiaks on erinevalt konkurentidest laos piisav kaubavaru,” rääkis Lilleorg. Tema sõnul on see taganud organisatsioonile hea tarnekindluse, mis hakkab juba liginema võimalikule maksimumile. Näiteks soovib ETK Lilleoru sõnul rohkem panustada puu- ja juurviljadega kauplemisse, mis omakorda nõuab vastavate tingimustega laopindu. “Samuti annab hea logistiline baas võimaluse senisest tugevamalt arendada privat label tootesegmente,” sõnas logistikadirektor ning lisas, et ühes laos tegutsemine parandab senise mitme lao asemel ka ettevõtte kuluefektiivsust.
Moodne ja turvaline
“Keskuse rajamisel kasutame kõige kaasaegsemat logistilist ning infotehnoloogilist know-how´d,” rääkis Lilleorg. Näiteks plaanitakse uues keskuses häälkomplekteerimise ja komplekteerimiskärude laialdasemat kasutamist.
Laod on olemuselt tööõnnetuste kõrgendatud riskiga kohad, kus on oht jääda näiteks raske kaubakasti alla või sattuda õnnetusse tõstuki vale käsitsemise tõttu. Seepärast panustab ETK lisaks moodsatele töövahenditele märkimisväärselt oma töötajate turvalisesse töökeskkonda, rääkis Lilleorg. “Oleme planeerinud kaupade tõstmisel teisele korrusele kasutusele võtta kaubalifti ja vähendada tõstukitega tõstetavate kauba hulka ning suurendada töötajate tööohutust,” selgitas Lilleorg.
Kommentaar
Suurehitis edendab külaelu
ETK logistikakeskuse rajamine väikesesse Soodevahe külla on Rae vallavanema Mart Võrklaeva arvates küla jaoks suurepärane uudis. “Valla üldplaneering näeb ette, et seal võikski olla suurem tööstusala. ETK on üks esimesi suuri tegijaid, kes siia on tulnud ja me peame seda positiivseks,” rääkis Mart Võrklaev.
Vallavanema sõnul on Soodevahe murekohaks läbi aegade olnud nõukogude ajal püstitatud nii-öelda daatšade ala. “Seal on probleeme kuritegevusega ning käib prügistamine,” selgitas Võrklaev.
Võrklaev loodab, et arendustegevused toovad Soodevahe külla uut elu ja hingamist, mille tagajärjel hakkab ka see probleem vähehaaval lahenema. “Näen, et kogu pilt korrastub ja elanike jaoks muutub piirkond ilusamaks ja turvalisemaks,” rääkis ta.
Vallavanem lisas, et arendustegevus loob suurel hulgal uusi töökohti ning korraliku taristu. “Siis justkui ei peagi kusagile kaugemale minema - saad Rae vallas ilusti elada ja töötada,” märkis Võrklaev.
Isiklik juuksurisalong
“Kuna logistikakeskus asub linnast väljas, peame oluliseks pakkuda töötajatele mugavaid lisateenuseid, mida nad saaksid kasutada kas lõunapausi ajal või enne/pärast tööpäeva.“ Sestap rajatakse logistikakeskusesse söökla, spordisaal ning juuksurikabinet.
ETK uus logistikakeskus rajatakse Suur-Sõjamäe tänavast ja raudteest lõunasse, lennujaama radade Rae valla poolsesse otsa. Asukoha kasuks rääkis Lilleoru sõnul eelkõige ligipääs eri transpordiliikidega ning pealinna lähedus.
Rae vallavanema Mart Võrklaeva arvates teeb Soodevahe küla heaks tööstuspiirkonnaks Tallinna lähedus ning hea teedevõrk - jääb ju sinnakanti lennujaam ning Muuga sadamgi pole kaugel. “Ühtpidi võib öelda, et see on väike küla, rahvaarv suurusjärgus 16 inimest, aga ta ei ole väike küla kusagil tundmatus kohas,” märkis Rae vallavanem.
Kehv ühistranspordiliiklus
Rae valla ainsa miinusena tõi ETK logistikadirektor välja piirkonna napi kaetavuse ühistranspordiga. “Loodetavasti koostöös kohaliku omavalitsusega leiame sellele peagi lahenduse, sest töötajate jaoks on tegemist olulise küsimusega,” lisas Lilleorg.
Kesine ühistranspordiliiklus on Rae vallas vallavanemagi arvates lai probleem, millega vald on päris palju tegelenud. “Bussigraafikut on küll tihendatud, aga uusi suundi pole loodud, nii paljude arendustega pole arvestatud,” märkis Võrklaev. “See on ettevõtetele valukoht ja me tahaksime seda väga lahendada, aga meie käed jäävad natuke lühikeseks,” rääkis vallavanem. “Kuna maakonna ühistranspordikorraldus on riigi kätes, soovime lähiajal teemat uuesti ka majandusministeeriumisse arutama minna, et lahendusi leida,” selgitas Võrklaev.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele