Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rehe: olen kuulnud Nordeast värvikaid lugusid

    Rehe sõnul ei tohiks hea juht töötajatega vastuollu minna.Foto: Andras Kralla

    Töötajate ametiühingu esimehega vastu­ollu minek tähendab panga juhile oma tegevuses ebaõnnestumist, ütles ligi 20 aastat panganduses juhina töötanud Aivar Rehe Nordea juhtumi kohta.

    Kaks panka – Danske ja Nordea – tõhustavad tegevust. Miks see vajalik on?
    Danske ja Nordea valisid erinevad strateegiad. Kriisist väljudes võib jääda kas tagasihoidlikuks või siis teha pööre ja minna agressiivseks. Nordea kasvatas oma varasid pärast kriisi enim, sai väga hea turuosa. Eks nüüd ootab omanik varadele tulusust. See tähendab ka kulude ülevaatamist. Kõige valusam on inimesed.
    Kas Danskes oli/on töötajate ametiühing?
    Ei olnud ja minu teada ei ole ka. Ametiühing tekib tavaliselt siis, kui juhtkonnal pole töötajatega normaalset dialoogi. Juht peab töötajatest ja temaatikast aru saama. Kui juht langeb töötajatega juba mingisse teravamasse diskussiooni, siis on ta juhina oma edu kaotanud. Kui tekivad pinged, siis see võtab inimeselt motivatsiooni oma tööd hästi teha.
    Kas Danskes oli töötajate ja Teie vahel pidev suhtlus?
    Muidugi. Kui töötingimustes muudatusi tegime, siis käisin alati pärimas ka, kuidas on ja kuidas töötab.
    Aga mida Te oleksite teinud, kui Teie juurde oleks tuldud sooviga luua Danskes ametiühing?
    Ma oleksin üritanud põhjustest aru saada. Olen töötanud organisatsioonis, kus on ametiühing, maksu- ja tolliametis näiteks.
    Üks osa juhi tööst peab olema ette mõtlemine. Kui keegi tuleb selle sooviga, eks siis tuleb maha istuda ja läbi rääkida. Eks alati oli võimalus selle rakukese tekkimiseks, aga seda ei tekkinud.
    Te poleks selle vastu olnud?
    Ei-ei, seda mitte! Ma olen sellistele asjadele avatud. See oleks olnud osa meie tööst ja elust. Kui juht ei leia töötajaga õiget suunda, siis kliendid kannatavad ja võivad otsustada sinu kahjuks.
    Võib-olla olete lugenud, et Nordeas üritati ametiühing luua, kuid nüüd ähvardab selle loojat Hannes Veskimäed vallandamine.
    Olen lugenud jah, olen kuulnud värvikaid juhtumeid sellest, mis seal toimunud on.
    Nordea töötajad ütlesid Äripäevale, et kui Hannes Veskimäe ametiühinguga alustas, halvenesid tema suhted juhtkonnaga. Nüüd on asi jõudnud vallandamiseni.
    Mina ei teeks nii. Kui ma olin maksuametis, siis ametiühing oli meie partner, mul oli nende inimeste vastu austus. Ametiühing on normaalne osa organisatsioonist. Mida rohkem on vastuolusid, seda rohkem kannatab organisatsioon ja seda rohkem kannatavad kliendid.
    Olete Te Nordea uue juhi Petri Nikkiläga kokku puutunud?
    Ikka olen. Minust pole väga eetiline tema kohta hinnangut anda, kuid see jõulisem suhtlemine üllatas mind natuke. Ta tuli Skandinaavia keskkonnast, kus ametiühingud on üks osa riigi elust ja seda peetakse normaalseks. Seal on ametiühingutel jõud, meil asi alles areneb. Ilmselt on juhid seal kogenud, et kui sa lähed töötajatega vastasseisu, see ei too kummalegi poolele kasu. See juhtum – vallandamine, nagu te mainisite – tundub olevat vaid üks lahing, sõda kestab ilmselt edasi.
    Nordea grupi ametiühingute juht ütles, et Eesti ja Põhjamaad on kaks eri asja, erinev kultuur ja järelikult ka erinev suhtumine. Mida Te sellest arvate? Kas see peaks ühe organisatsiooni sees nii olema?
    Nii palju, kui mina Danskes olen suhelnud, siis suhtumine ja kultuur ettevõttes on igal pool kõik ühene. Töötaja töötingimused, töötasud, tööajad jms.
    Eestis on ametiühingute tegevus negatiivse varjundiga. Kas seda kuvandit hoitakse meelega, et omanikud saaksid mugavad otsused ära teha?
    Kui on terve organisatsioon, siis mina arvan, et pole vaja ametiühingut luua. Meie oleme alati lahendused leidnud oma tiimis.
    Kuidas käärimine pangas võib mõjutada panga kliendisuhteid?
    Väga otseselt! Oleme ju kõik inimesed. Kui inimene saab halva emotsiooni, võib see kõigile halvasti lõppeda. Kliendid tunnetavad kindlasti ära, kas organisatsioon on avatud või pinges. Kui toote näiteks meedias neid teemasid välja, siis kliendid loevad seda – see kindlasti mõjutab.
    Kas Teid pole Nordeat juhtima kutsutud? Olete pika kogemusega pangajuht ja Nordeas on palju juhte vahetunud.
    (Naerab ja vaikib). See aeg on möödas, aga põhimõtteliselt – jah. Mind on kutsutud mitmesse Eesti panka ja mitmesse suurorganisatsiooni, kuid see oli juba varem, mitte praegu. Ma tegin neile siis selgeks, et mul on missioon ja austusest selle organisatsiooni vastu, kus sa tööl oled, pead sa selle missiooni ellu viima.
    Olete kahetsenud, et mõnda toonast pakkumist vastu ei võtnud?
    Ma kahetsen küll jah, ütlesin seda ka kolleegidele. Kui oled häälestunud kasvule ja kui ootus on sellele pandud ja pööre tuleb kiiresti, siis... See eelmine pakkumine oli umbes aasta tagasi, aga kui oled end teise kaubamärgiga sidunud, siis tol hetkel ma sellele rongile ei hüpanud.
    Nordeas on juhid viimasel ajal palju vahetunud.
    Kõigis pankades olid vahepeal uued juhid. Mina jälgin kogu aeg seda, kas ja kuidas pankurid räägivad. Kes räägib ja mida räägib – seda on oluline jälgida. Minul on põnev jälgida, kuidas kolleegid klientidega suhtlevad.
    Mõni ei suhtle üldse.
    (Naerab.) Ütlesite nüüd vastuse ära. Kuidagi kiduraks on see sõnapõllumaa jäänud tõesti. Minu arvates pole see hea märk.
    Miks need sõnavõtud nii harvad on?
    Mul on selle kohta oma arvamus, kuid kuna ma tunnen neid inimesi, siis see võib-olla teeb neile natuke haiget. Ma ei pea korrektseks seda öelda.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Nõustajad: tehinguturg kukkus, aga vaba raha otsib sihte – ka Eestis
Pärast rekordilist aastat tehingumaastikul on tehingute maht tänavu langenud ning turul valitseva ebakindluse tõttu võib oodata eelneva aastaga võrreldes mõnevõrra madalama aktiivsuse jätkumist, kuid PwC tehingute nõustamise eksperdid Raul Ruubel ja Sass Karemäe soovitavad vaadata karuturust kaugemale ja keskenduda pikale perspektiivile.
Pärast rekordilist aastat tehingumaastikul on tehingute maht tänavu langenud ning turul valitseva ebakindluse tõttu võib oodata eelneva aastaga võrreldes mõnevõrra madalama aktiivsuse jätkumist, kuid PwC tehingute nõustamise eksperdid Raul Ruubel ja Sass Karemäe soovitavad vaadata karuturust kaugemale ja keskenduda pikale perspektiivile.
Jaemüüjad hoidsid USA aktsiaturge vee peal
Standard & Poor’s 500 ja Nasdaqi indeksid lõpetasid teisipäeva langusega, Dow Jonesi indeks näitas aga tõusu. Aktsiaid hoidsid suuresti vee peal jaemüüjad ja tarbekaupade tootjad, kellele pakkusid tuge häid tulemusi näidanud Walmart ja Home Depot, vahendab Reuters.
Standard & Poor’s 500 ja Nasdaqi indeksid lõpetasid teisipäeva langusega, Dow Jonesi indeks näitas aga tõusu. Aktsiaid hoidsid suuresti vee peal jaemüüjad ja tarbekaupade tootjad, kellele pakkusid tuge häid tulemusi näidanud Walmart ja Home Depot, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Kui juhid, siis tee seda hästi
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
TOP: Pereettevõtete ladviku moodustavad kaubandusärid
Teist korda välja antava Pereettevõtete TOPi esikümnesse maandusid sel aastal ennekõike kaubandusettevõtted, mis tegustsevad veondus- ja transpordisektoris. Esikümne autasustamine toimub esimesel
Teist korda välja antava Pereettevõtete TOPi esikümnesse maandusid sel aastal ennekõike kaubandusettevõtted, mis tegustsevad veondus- ja transpordisektoris. Esikümne autasustamine toimub esimesel
Šiauliai pank peatas rublamaksed, Venemaa marus
Alates tänasest peatas Leedu Šiauliai pank kõik maksed Vene rublades, mis tõi juba sellest teatamise ajal kaasa Venemaa tormilise reaktsiooni.
Alates tänasest peatas Leedu Šiauliai pank kõik maksed Vene rublades, mis tõi juba sellest teatamise ajal kaasa Venemaa tormilise reaktsiooni.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.