Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rehe: olen kuulnud Nordeast värvikaid lugusid

    Rehe sõnul ei tohiks hea juht töötajatega vastuollu minna.Foto: Andras Kralla

    Töötajate ametiühingu esimehega vastu­ollu minek tähendab panga juhile oma tegevuses ebaõnnestumist, ütles ligi 20 aastat panganduses juhina töötanud Aivar Rehe Nordea juhtumi kohta.

    Kaks panka – Danske ja Nordea – tõhustavad tegevust. Miks see vajalik on?
    Danske ja Nordea valisid erinevad strateegiad. Kriisist väljudes võib jääda kas tagasihoidlikuks või siis teha pööre ja minna agressiivseks. Nordea kasvatas oma varasid pärast kriisi enim, sai väga hea turuosa. Eks nüüd ootab omanik varadele tulusust. See tähendab ka kulude ülevaatamist. Kõige valusam on inimesed.
    Kas Danskes oli/on töötajate ametiühing?
    Ei olnud ja minu teada ei ole ka. Ametiühing tekib tavaliselt siis, kui juhtkonnal pole töötajatega normaalset dialoogi. Juht peab töötajatest ja temaatikast aru saama. Kui juht langeb töötajatega juba mingisse teravamasse diskussiooni, siis on ta juhina oma edu kaotanud. Kui tekivad pinged, siis see võtab inimeselt motivatsiooni oma tööd hästi teha.
    Kas Danskes oli töötajate ja Teie vahel pidev suhtlus?
    Muidugi. Kui töötingimustes muudatusi tegime, siis käisin alati pärimas ka, kuidas on ja kuidas töötab.
    Aga mida Te oleksite teinud, kui Teie juurde oleks tuldud sooviga luua Danskes ametiühing?
    Ma oleksin üritanud põhjustest aru saada. Olen töötanud organisatsioonis, kus on ametiühing, maksu- ja tolliametis näiteks.
    Üks osa juhi tööst peab olema ette mõtlemine. Kui keegi tuleb selle sooviga, eks siis tuleb maha istuda ja läbi rääkida. Eks alati oli võimalus selle rakukese tekkimiseks, aga seda ei tekkinud.
    Te poleks selle vastu olnud?
    Ei-ei, seda mitte! Ma olen sellistele asjadele avatud. See oleks olnud osa meie tööst ja elust. Kui juht ei leia töötajaga õiget suunda, siis kliendid kannatavad ja võivad otsustada sinu kahjuks.
    Võib-olla olete lugenud, et Nordeas üritati ametiühing luua, kuid nüüd ähvardab selle loojat Hannes Veskimäed vallandamine.
    Olen lugenud jah, olen kuulnud värvikaid juhtumeid sellest, mis seal toimunud on.
    Nordea töötajad ütlesid Äripäevale, et kui Hannes Veskimäe ametiühinguga alustas, halvenesid tema suhted juhtkonnaga. Nüüd on asi jõudnud vallandamiseni.
    Mina ei teeks nii. Kui ma olin maksuametis, siis ametiühing oli meie partner, mul oli nende inimeste vastu austus. Ametiühing on normaalne osa organisatsioonist. Mida rohkem on vastuolusid, seda rohkem kannatab organisatsioon ja seda rohkem kannatavad kliendid.
    Olete Te Nordea uue juhi Petri Nikkiläga kokku puutunud?
    Ikka olen. Minust pole väga eetiline tema kohta hinnangut anda, kuid see jõulisem suhtlemine üllatas mind natuke. Ta tuli Skandinaavia keskkonnast, kus ametiühingud on üks osa riigi elust ja seda peetakse normaalseks. Seal on ametiühingutel jõud, meil asi alles areneb. Ilmselt on juhid seal kogenud, et kui sa lähed töötajatega vastasseisu, see ei too kummalegi poolele kasu. See juhtum – vallandamine, nagu te mainisite – tundub olevat vaid üks lahing, sõda kestab ilmselt edasi.
    Nordea grupi ametiühingute juht ütles, et Eesti ja Põhjamaad on kaks eri asja, erinev kultuur ja järelikult ka erinev suhtumine. Mida Te sellest arvate? Kas see peaks ühe organisatsiooni sees nii olema?
    Nii palju, kui mina Danskes olen suhelnud, siis suhtumine ja kultuur ettevõttes on igal pool kõik ühene. Töötaja töötingimused, töötasud, tööajad jms.
    Eestis on ametiühingute tegevus negatiivse varjundiga. Kas seda kuvandit hoitakse meelega, et omanikud saaksid mugavad otsused ära teha?
    Kui on terve organisatsioon, siis mina arvan, et pole vaja ametiühingut luua. Meie oleme alati lahendused leidnud oma tiimis.
    Kuidas käärimine pangas võib mõjutada panga kliendisuhteid?
    Väga otseselt! Oleme ju kõik inimesed. Kui inimene saab halva emotsiooni, võib see kõigile halvasti lõppeda. Kliendid tunnetavad kindlasti ära, kas organisatsioon on avatud või pinges. Kui toote näiteks meedias neid teemasid välja, siis kliendid loevad seda – see kindlasti mõjutab.
    Kas Teid pole Nordeat juhtima kutsutud? Olete pika kogemusega pangajuht ja Nordeas on palju juhte vahetunud.
    (Naerab ja vaikib). See aeg on möödas, aga põhimõtteliselt – jah. Mind on kutsutud mitmesse Eesti panka ja mitmesse suurorganisatsiooni, kuid see oli juba varem, mitte praegu. Ma tegin neile siis selgeks, et mul on missioon ja austusest selle organisatsiooni vastu, kus sa tööl oled, pead sa selle missiooni ellu viima.
    Olete kahetsenud, et mõnda toonast pakkumist vastu ei võtnud?
    Ma kahetsen küll jah, ütlesin seda ka kolleegidele. Kui oled häälestunud kasvule ja kui ootus on sellele pandud ja pööre tuleb kiiresti, siis... See eelmine pakkumine oli umbes aasta tagasi, aga kui oled end teise kaubamärgiga sidunud, siis tol hetkel ma sellele rongile ei hüpanud.
    Nordeas on juhid viimasel ajal palju vahetunud.
    Kõigis pankades olid vahepeal uued juhid. Mina jälgin kogu aeg seda, kas ja kuidas pankurid räägivad. Kes räägib ja mida räägib – seda on oluline jälgida. Minul on põnev jälgida, kuidas kolleegid klientidega suhtlevad.
    Mõni ei suhtle üldse.
    (Naerab.) Ütlesite nüüd vastuse ära. Kuidagi kiduraks on see sõnapõllumaa jäänud tõesti. Minu arvates pole see hea märk.
    Miks need sõnavõtud nii harvad on?
    Mul on selle kohta oma arvamus, kuid kuna ma tunnen neid inimesi, siis see võib-olla teeb neile natuke haiget. Ma ei pea korrektseks seda öelda.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.