Maailma suurima voogedastusel põhineva muusikakeskkonna Spotify käive kasvas mullu 80% ligi 2 miljardile eurole, kuid kasumit pole seni veel nähtud.
- Spotify logo Foto: Scanpix/Reuters
Puhaskahjum suurenes hoopis 173 miljonile eurole eelnenud aasta 162 miljonilt, kuna tihe rebimine konkurentidega nagu Apple Music sundis aktiivselt investeerima nii tehnoloogiasse kui ka turundusse, kirjutas Financial Times.
Spotify teenuse aktiivsete kasutajate hulk kasvas mullu üle 50% 89 miljonile. Registreeritud kasutajaid on Spotify’l üle 28 miljoni. Neilt laekus mullu ka lõviosa tuludest – kokku 1,74 miljardit eurot. Reklaamitulud kasvasid veelgi kiiremini, 98%, 196 miljonile eurole.
Spotify peamine kulu on autoritasud ja jaotuskulud, mis kasvasid mullu 85% 1,63 miljardile eurole.
„Mitmel moel oli see meie jaoks läbi aegade parim aasta,“ teatas Spotify, mille peakontor on Stockholmis.
Rootsi majandusleht Dagens Industri tõstis majandustulemustest esile, et Spotify on jõudsalt Stockholmis kontoripinda juurde üürinud ja sõlminud pikaajalised üürilepinguid. Need räägivad vastu Spotify ähvardustele, et kui Rootsi valitsus ei leevenda pealinna korteripõuda ega loo
start-up-firmadele soodsamaid tingimusi, siis pakitakse pillid kotti ja minnakse mujale. Selle kohta tegid Spotify asutajad lausa avaliku kirja, mida
saab lugeda siit.
Aastal 2015 oli Spotify’l aastaaruande järgi keskmiselt 1610 töötajat, neist ligi 1000 Rootsis. Kontorid on Luksemburgis registreeritud firmal ka Londonis, New Yorgis ja mujal.
Spotify ärimudel jätab analüütikud siiski jätkuvalt skeptiliseks. Kasvutempo on hea, kuid ärimudel pole kasumlik ja ma ei näe, kuidas see võiks kasumlikuks muutuda, ütles FT-le Midia Researchi analüütik Mark Mulligan.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.