• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 22.12.16, 15:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtja: teemaks kõigile!

Transpordiettevõtte Lajos ASi omaniku Einar Vallbaumi sõnul tal kaubikute teemaksu vastu midagi iseenesest pole, kuid see võiks tema hinnangul kehtida kõigile autodele.
Transpordiettevõtja Einar Vallbaumi sõnul võiksid naelkummide kasutajad kõige rohkem teemaksu maksta
  • Transpordiettevõtja Einar Vallbaumi sõnul võiksid naelkummide kasutajad kõige rohkem teemaksu maksta
  • Foto: Andres Haabu
Valitsus kavandab 2018. aastaks teekasutusmaksu rasketele veokitele, üle 12tonniste veoautodele, mille päevamäär oleks esialgse plaani järgi 10–12 eurot ja aastatasu 700–1300 eurot. Transpordiettevõtte Lajos omaniku Einar Vallbaumi sõnul pole see iseenesest halb mõte, kuid võiks kehtida kõigile autodele.
„Maks võib tulla küll, aga see peab tulema alates 3,5tonnistest autodest. Kui vaatate Eesti teid, siis kes on siin kõige kiiremad? Valged kaubikud! Neid on nii palju. Kui Soome laeva vaatate, siis veetaksegi kaubikutega kaupa,“ rääkis Vallbaum.
Kui praegune plaan valitsuses läbi läheb, siis tõstab see Vallbaumi sõnul hindu. „Rahusvahelistele vedudele see ei mõju, küll aga sisevedudele. Neile, kes Eesti sees kaupa veavad, tõuseb veohind ja tõusevad kaubahinnad. Mina näen asja nii, et võiks olla ka veel sõiduautodel see maks. Naelkummid lõhuvad kõige rohkem asfalti, veoautod ei lõhu nii palju,“ rääkis Vallbaum ja lisas, et see, kes tahab naeltega sõita, võiks hakata rohkem maksma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Me võtame selle teema kindlasti üles. Oleme seda meelt, et tuleb võtta neilt, kes seda teed ka lõhuvad. Kevadel me alati vaatame neid teid, kus on roopad sees, sest sõiduautod on sõitnud naelkummidega ja kuna meil pole lund ka, siis... Meie talv on nagu on – miks peavad olema naelkummid?“ mõtiskles Vallbaum.
Ta lisas, et Lätis ja Leedus on see maks autodele 3,5 tonni pealt ning ausa konkurentsi nimel võiks see ka Eestis nii olla. Muidu võidakse tema sõnul hakata sisevedudel numbrimärke vastavalt vahetama.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele