• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 23.12.16, 18:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA tarbijad usuvad, et Trump toob majandusele kasu

Tarbijate suhtumist mõõtev indeks kerkis kõrgeimale tasemele alates 2004. aasta jaanuarist.
USA tarbijad usuvad, et Trump mõjub majandusele positiivselt
  • USA tarbijad usuvad, et Trump mõjub majandusele positiivselt
  • Foto: EPA
Tarbijate suhtumist mõõtev indeks kasvas detsembris 98,2 punktile, teatas täna Michigani ülikool. Novembris oli indeksi väärtuseks 93,8 punkti. Reutersi küsitletud ökonomistid prognoosisid indeksi väärtuseks detsembris 98 punkti, vahendab CNBC.
Tarbijate kindlustunde kasvule aitas raporti kohaselt kaasa Donald Trumpi üllatuslik valimisvõit. “Võrreldes novembri lõpu ja detsembri alguse kiiret kasvu, oli indeks vaid pisut kõrgemal kuu keskpaiga näidust ja 2015. aasta jaanuari näidust. See väike erinevus oli aga piisav, et indeksi väärtus kasvaks viimase 12 aasta kõrgeimale tasemele,” kommenteeris Surveys of Consumers’i ökonomist Richard Curtin raportit.
Curtin sõnas, et 18% tarbijatest märkis Trumpi poliitikate oodatavat positiivset mõju majandusele. Ta lisas võrdluseks, et kui 1981. aastal võitis presidendivalimised Ronald Reagan, uskus presidendi positiivsesse mõjusse majandusele vaid 9% inimestest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Igakuine uuring hõlmab 500 tarbijat ning mõõdab suhtumist sellistesse teemadesse nagu isiklik finantsolukord, inflatsioon, töötus, valitsuse poliitikad ning intressimäärad.
 

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele