Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas leida alahinnatud jalgpalliaktsiaid?

    Möödunud aasta tulemused näitavad, et lühiajalised sportlikud saavutused tugeva ajalooga jalgpalliklubide majanduslikku edu kohe ei mõjuta, küll aga aktsia hinda, luues seeläbi investoritele soodsaid ostukohti.

    Nii näiteks ei avaldanud möödunud hooaja väga head, või vastupidi, kehvad sportlikud saavutused suurt mõju ajalooliselt rohkelt kas kodu- või Meistrite Liiga tiitleid võitnud börsil noteeritud Manchester Unitedi, Torino Juventuse, Borussia Dortmundi ega AS Roma kohale majandustulemuste edetabelis (vt tabel loo lõpus). Samas oli aktsia hinna liikumine kooskõlas jalgpalliplatsil saavutatuga.
    Kõigi nelja võrdluses kehvima hooaja teinud Manchester United suutis tõusta konsultatsioonifirmas Deloitte igal aastasel koostatava käibeedetabeli tippu – võrreldes eelmise aastaga kaks kohta. Hoolimata majandustulemuste paranemisest kaotati aga ootustele mittevastavate saavutuste tõttu 18 protsenti oma turuväärtusest. Seega suurenes küll ettevõtte bilansiline väärtus, kuid see ei kajastunud aktsia hinnas – trend oli vastupidine.
    Juventuse, Borussia Dortmundi ja AS Roma positsioon edetabelis ei muutunud. Seda Juventuse puhul hoolimata rekordilisest 341,1 miljoni euro suurusest käibest, mille kasvu soodustas klubi aktiivsus üleminekuturul. Seejuures tegi Juventus ka sportlikult märkimisväärse hooaja, mis kulmineerus Serie A võitmisega ning Meistrite Liigas kaheksandikfinaali jõudmisega. Erinevalt positsioonist majandustulemuste pingerivis reageeris saavutustele aga jalgpalliklubi aktsia, mille väärtus kerkis 2016. aastal 16 protsendi võrra.
    Majanduslikku tugevust veab tuntus
    Deloitte toob oma analüüsis välja, et jalgpalliklubide väärtuse ning majandusliku tugevuse hindamisel tuleb eelkõige vaadata ettevõtte suutlikkust meelitada sponsoreid ning saada üldist reklaamitulu. „Manchester United tõusis edetabeli tippu just tänu oma fenomenaalsele võimekusele suurendada reklaamitulusid,“ viitas Deloitte'i spordidivisjoni analüütik Dan Jones punaste kuradite 2016. aasta 30,4protsendilisele reklaamitulu kasvule. „Siinjuures mängib kindlasti rolli klubi tugev, ajaloolistel tulemustel põhinev kaubamärk.“
    Manchester Unitedi mängijad rõõmustavad Inglise liigakarika võidu üle 26. veebruaril.Foto: EPA
    16protsenti kerkis Manchester Unitedi aktsia eelmisel aastal.
    „Majandustulemusi mõjutab eelkõige see, kui palju on klubil mängudel regulaarseid vaatajaid, kui lai on rahvusvaheline fännibaas ning kas ülekandeõigustest ollakse laialdaselt huvitatud,“ seisab Deloitte’i analüüsis. Mida tugevam on klubi ajalugu, seda aeglasemalt kaob kehval ajal huvi meeskonna tegemiste vastu ning see hoiab ka klubi majandusnäitajaid kõrgel. „Manchester Unitedi kaubamärk on hoolimata kesistest tulemustest moodne, kaitstud ning võimeline tootma head reklaamitulu – seda tänu varem võidetud 20-le Premier League'i ning kolmele Meistrite Liiga tiitlile.“
    Nii õnnestus Manchester Unitedil saada hoolimata kehvast hooajast 2015. aastal sponsorleping Adidasega, mis panustab nii ettevõtte käibesse kui ka teistesse fännisegmendiga tegelevatesse äridesse.
    Sarnaselt Manchester Unitediga häid majandustulemusi näidanud Juventuse tegevjuht Guiseppe Morata pidas majandusliku edu aluseks jalgpalliklubi tugevat ajalugu. „Juventus on alati igal võistlusel, kus klubi osaleb, mänginud juhtivat rolli – meie trofeeriiul tõestab seda,“ viitas ta Juventuse 32-le Itaalia Serie A ning kahele Meistrite Liiga tiitlile. Tema hinnangul aitab nii ajalooline tuntus kui ka jalgpallilegend Gianluigi Buffoni kuulumine meeskonda huvi klubi tegemiste vastu kõrgel hoida.
    Valed eeldused
    Siiski peab Morata reklaamitulude säilimise koha pealt oluliseks Meistrite Liigas mängimist ning selle eest saadavaid tulusid. Kuna näiteks Manchester Unitedi eelmise aasta majandustulemused põhinesid perioodil, mil klubi ka võistlusel osales, kardetakse selleks aastaks siiski teatavat käibe ja kasumi langust, sest käimasoleval hooajal Punastel Kuraditel Meistrite Liigasse asja ei ole.
    „Suutmatus tänavu Meistrite Liigasse kvalifitseeruda tähendab klubile suurt rahalist kaotust, kuid see on aktsia hinda juba pärast kesist hooaega, mil see fakt selgus, sisse arvestatud,“ viitas Forbesi analüütik Mike Ozanian sellele, miks lühiajalised sportlikud tulemused mõjutavad kohe küll aktsia hinda, kuid mitte majandustulemusi.
    Borussia Dortmundi näide tõestab aga, et Meistrite Liigas osalemine pole majandustulemuste seisukohalt määrav. Nimelt suutis klubi parandada oma majandustulemusi ning kerkida käibeedetabelis kaks positsiooni hoolimata sellest, et möödunud hooajal Meistrite Liigas ei mängitud.
    Borussia Dortmund.Foto: EPA
    32,12protsenti tõusis Dortmundi aktsia möödunud aastal.
    Küll aga reageeris Dortmundi aktsia sellele, et tänavuseks hooajaks kvalifitseeruti taas Euroopa suurimale klubijalgpalli võistlusele ning saavutati koduses Bundesligas teine koht, sama kiiresti kui aasta varem negatiivsele uudisele. „Teadmine, et Meistrite Liigast saadav tulu on taas käeulatuses, süstis investoritesse taas optimismi,“ selgitas Ozanian Dortmundi aktsia 32,12protsendilist tõusu möödunud aastal. „Lisaks mõjutas Dortmundi Bundesliga ülekandeõigusi puudutav reeglite muudatus, mis soosib klubisid.“
    Tekivad ostukohad
    Seega reageerivad jalgpalliklubide investorid meeskonna Meistrite Liigasse jõudmisele või mittejõudmisele varakult ning nende reaktsioon sõltub sellest, kas sealt saadavate potentsiaalsete tulude kajastumist on oodata eelseisva aasta majandustulemustes.
    Seejuures aga ei arvestata, et Meistrite Liigast saadavate tulude ärajäämine ei pruugi klubi majandustulemusi üldse võrreldes eelmise aasta sama ajaga halvendada, vaid need võivad tänu kaubamärgi tugevusele toetuvatele reklaamituludele ikkagi kasvada.
    Kui on ka vastupidi, Meistrite Liigast saadavad tulud ei paranda automaatselt klubi kasumlikkust. „Tegelikkuses pole professionaalsete jalgpalliklubide põhieesmärk üldse kasumlikkuse suurendamine ega majandustulemused,“ viitas Imperial London College’i analüütik Stefan Szymanski ühe oma analüüsi tulemusena sellele, et Meistrite Liigasse kvalifitseerumise põhjal võivad investorid teha valesid järeldusi.
    See aga tekitab turgudel ebaefektiivsust. „Kuna tugeva ajalooga jalgpalliklubi majanduslik edu sõltub sportlikest saavutustest vaid vähesel määral, võib juhtuda, et kehvade sportlikke saavutuste tõttu on mõne tuntud kaubamärgi turuväärtus ajutiselt alahinnatud ega peegelda selle tegelikku väärtust,“ viitas ekspert ostukohtade tekkimisele.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Arco Vara juht lahkub ametist
Arco Vara juhatuse esimees Miko Niinemäe lahkub ettevõttest ning nõukogu on alustanud ettevõttele uue juhatuse liikme otsimist, kes hiljemalt aasta lõpuks juhtimise üle võtab.
Arco Vara juhatuse esimees Miko Niinemäe lahkub ettevõttest ning nõukogu on alustanud ettevõttele uue juhatuse liikme otsimist, kes hiljemalt aasta lõpuks juhtimise üle võtab.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Eesti tegi hinnatõusuga naabritele silmad ette
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.