Äripäev • 3 aprill 2017

Fanvestory: meie statistika ongi keeruline

Esimene singel, millesse saab Fanvestory kaudu investeerida, on Tanel Padari laul.  Foto: Andres Haabu

Eelmisel nädalal käima lükatud nn muusikabörs Fanvestory teatab esimese loo edukast levikust, kuid möönab, et tegemist on juriidiliselt keerulise valdkonnaga, mille tulude ja võimaliku "tootluse" ennustamine on keeruline.

„Esimene koostöö Tanel Padariga osutus erakordselt edukaks: müüsime fännidele pakutava osaluse välja poole tunniga ja täna, kolm päeva hiljem, on teos kogunud YouTube'is juba üle 30 000 kuulamise,“ teatab ettevõte.

Investor Madis Müür kirjutas finantsportaalis Rahaasjad.ee, et ei pea seda investeerimiskõlbulikuks keskkonnaks, kritiseerides, et konkreetset infot autoritasude kohta pole võimalik saada, selgub vaid, et summad on väga väikesed. Müüri hinnangul peaks Fanvestory esile tooma laulude autoritasud, et saaks võrrelda, kuidas teenistus ajas kahaneb. Ta oli kriitiline, et ka teisi investoreid huvitavaid numbreid pole esile toodud: palju saab tasu laulu esitamise eest konkreetses kanalis, et saaks hinnata laulu tulupotentsiaali või kui suur osa lugudest võiks investori seisukohalt kasumlikud olla.

Statistika kogumine on muusikas keerukas

Fanvestory teatab, et nende platvormi kaudu vahendatavate toodete kohta käiva statistika kogumine ja avaldamine on komplitseeritud kolmel põhjusel. „Esiteks, statistilised andmed on erinevate kanalite vahel fragmenteeritud ega ole üheselt võrreldavad, näiteks ei saa YouTube'i ega Spotify "striimile" ühest hinda määrata, kuna see sõltub väga erinevatest teguritest. Teiseks, teose statistilised "tulemused" tehakse avalikuks ja tulud kantakse õiguste omanikele üle erineva intervalliga, reeglina 1-12 korda aastas, kuid sageli pika viitega. Seega ei saa üheselt öelda, kui palju mingi teos konkreetsel perioodil tulu teenis. Kolmandaks, kollektiivsed esindusorganisatsioonid kaitsevad enda liikmete huve ja statistika tehakse kättesaadavaks ainult umbisikuliselt ja suurusjärkude kaupa, et mitte avaldada tundlikku informatsiooni liikmete kohta,“ põhjendas ettevõte.

Müür panustas uudishimust esimesse loosse 50 eurot, et näha, kuidas asi toimib, kuid rohkem ei ole tal Fanvestory tegemisi jälgida plaanis. Investeerimisest huvituks ta siis, kui keskkonna loojad professionaalsete investorite tagasisidet kuulavad ja toovad esile laulude tuluprognoosid kanalite kaupa.

Hetkel kuum