Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autotööstuse skandaal annab lisatööd Eesti automüüjatele

    Takata toodetud turvapadjad, mis kutsuti 2007. aastal müügist tagasi, kahtlusega, et need võivad olla ohtlikud.Foto: Reuters/Scanpix

    Pankrotti läinud Jaapani turvapatjade tootja Takata praaktoodanguga peavad tegelema ka Eesti autoärimehed.

    Sel nädalal pankrotist teatanud Jaapani turvapatjade tootja Takata viis hukatusse autotööstuse üks aegade suurimaid turvalisuse skandaale, kui selgus, et kümnete miljonite autode turvapadjad on defektsed ning tuleb välja vahetada. Takata turvapatju kasutab 19 autotootjat, teiste seas Tesla, Honda ja Toyota.
    Honda Eesti filiaali juhataja Tõnu Vahtel ütles, et Takata õhkpatjade probleem on suhteliselt lai. "Meie toodangust on päris suurel osal Takata õhkpadjad. Samas oleme seda kampaaniat juba viimased kaks aastat tõhusalt teinud ja arvan, et täna on meie müügist juba ligikaudu pooltel need vahetatud."
    Uuemates autodes praaki pole
    Vahteli sõnul vajasid kogu Baltikumi peale vahetamist ligikaudu 6000 Honda õhkpadjad. Praegu vahetatakse Balti riikides turvapatju päevas sadadel autodel. Vahtel lisas, et päris uutel mudelitel vigaseid turvapatju ei ole. Viimati paigaldati tehases autodele praakturvapatju neli-viis aastat tagasi, uuemate autode omanikud tema sõnul muretsema ei pea.
    Vigaste turvapatjadega autode omanikele on ARKi vahendusel teada antud ja ka Honda kodulehel saab kontrollida, kas konkreetne auto kampaania alla kuulub. 
    Vahtel märkis, et kuna Takata pankrotiuudis on veel nii värske, siis ei ole veel teada, kes edaspidi turvapatju tarnima hakkab. Ta lisas, et Hondal on vigaste turvapatjade vahetamiseks siiski piisav laovaru olemas.
    Ka Toyota Balticu juhatuse liikme Marek Maide sõnul käib neil Takata turvapatjade aktiivne vahetamine. Tema sõnul ei tohiks see defekt meie kliimas siiski ohtlik olla: risk, et avarii korral avanevast turvapadjast eemalduvad ohtlikud tükid, on palju suurem niiskemas ja soojemas kliimas, näiteks Prantsusmaast ja Itaaliast lõuna pool.
    "Päris ausalt öeldes on see risk nullilähedane. Aga loomulikult me tegeleme selle kampaaniaga väga aktiivselt ja vahetame kõik padjad ära," rääkis Maide.
    Tema sõnul on veel palju autoomanikke, kes ei ole vigastest turvapatjadest teadlikud. Maide sõnul on Takata turvapadjad peamiselt Jaapani autodel.
    Pankrot võib raputada autotööstust
    Praeguse seisuga ostab pankrotis Takata varad 1,588 miljardi dollariga ära USA autoosade tootja Key Safety Systems. Kuigi summa on suur, ei või kindel olla, et kõigi defektide paranduseks ja turvapatjade asenduseks sellest jätkub. See võib omakorda tähendada, et autotootjad peavad ise hakkama turvapatjade asendamisega seotud kulutusi kandma, mis Bloombergi andmeil võib autotootjatele tähendada mitme miljardi dollarini ulatuvat kahju.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
USA turg lõpetas aprilli languses, kuid kanepiaktsiatel oli võidukas päev
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Eesti tegi hinnatõusuga naabritele silmad ette
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.