Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta ettevõte hiigelhinnaga müügis

    Magnetic MROFoto: Magnetic MRO

    Eile EASi aasta ettevõtjaks nimetatud lennukihooldusega tegelev firma Magnetic MRO saab peagi uue omaniku, müügihind küündib üle 49 miljoni euro.

    Vaata ettevõtte tausta Infopangast:

    Magnetic MRO AS

    Omanikuotsinguid kinnitas eile Vilniuses toimunud ühinemiste ja ülevõtmiste (M&A) ning erakapitalitehingute teemalisel foorumil Magnetic MRO juht Jonas Butautis, teatas äriinfo portaal Mergermarket. Uue partneri otsinguid nõustab konsultatsioonifirma Seabury.
    Praegu kuulub firma 70% suurune enamusosalus erakapitalifondile BaltCap, mis soetas osaluse 2010. aastal. Magnetic MRO tegeleb lennukite remondi ja hoolduse valdkonnas, ülemaailmselt on see umbes 65 miljardi dollari suurune äri. Eestis registreeritud ja peaasjalikult Tallinna lennujaama juures tegutsev firma on endale sel turul hankinud seni veel pisikese, ent kindla osa.
    Butautis kinnitas foorumil, et firma ostuks on pakkumisi teinud juba nii võimalikud strateegilised kui ka finantsinvestorid ja lisas, et ükski neist pole pärit siinsest regioonist – ostuhuvilised on hoopis Hiina ja Araabia Ühendemiraatide taustaga.
    Ta lisas, et müügihind peaks ulatuma üle seitsmekordse kulumieelse kasumi (EBITDA). Kuna selleks aastaks prognoosib firma EBITDAt umbes 7 miljonit eurot, tähendab see, et müügihind ulatub ilmselt üle 49 miljoni euro.

    Selle aasta eelarve järgi peaks Magnetic MRO käive uilatuma kokku 75 miljoni euroni, kulumieelset kasumit (EBITDA) peaks firma teenima vähemalt 7 miljonit eurot.

    Järgmise aasta müügitulu prognoos on 122 miljonit eurot ning EBITDA hinnang 10,6 miljonit eurot. Aastaks 2019 prognoosib firma 140 miljonit eurot käivet ning 12,7 miljonit kulumieelset kasumit.

    2016. aastal oli firma müügitulu 51 miljonit eurot ning EBITDA 3,6 miljonit eurot

    Kuuldused lennukihooldaja müügi kohta hakkasid levima juba aasta alguses ning juunikuus teatas Mergermarket, et firma jõuab peagi turule. BaltCapi müügihuvi on üsna loomulik, kuna firma on nende käes olnud juba üle seitsme aasta.
    Toona oli firma käive 11 miljoni euro kandis, nii et vahepealse ajaga on suudetud Magnetic MRO väga võimsalt kasvama panna. Erakapitalifirmana oligi BaltCapi siht firma üles töötada, et see seejärel kasuga edasi müüa, märkis Butautis.
    Toona Air Maintenance Estonia nime kandnud firma asutati 1995. aastal Estonian Airi lennukite teenindamiseks. Eelmise kümnendi alguses 2003. aastal sai firma omanikuks lennufirma SAS, mis aitas ettevõttel kasvada iseseisvaks lennukite remondi ja hoolduse pakkujaks.
    Skandinaavia lennufirma kätte jäi Air Maintenance Estonia seitsmeks aastaks, kuni 2010. aastal omandas selle täisosaluse BaltCap. Käima pandi kasvustrateegia, ent 2013. aastaks oli senine lähendamine ennast ammendanud.
    Nii kaasati 2014. aastal firma omanikeringi ja juhtimisse uued investorid, kes omandasid firmast 30%. Siis võttiski ettevõte uueks nimeks Magnetic MRO ning laiendas teenuseportfelli.
  • Hetkel kuum
Olev Remsu: Eesti piir ja Hiina müür. Teeks äkki ise ühe leppe?
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Vene teetootja teeskleb tootmist Lätis, eestlased müüvad ja kehitavad õlgu
“Meile teatati, et meil on võimalik võtta Läti firmast, kes toodab, ja kuna tarbija on oodanud seda teed, siis ma ei näinud mingit probleemi, miks ei võiks osta Läti firmast ja Eestis müüa.”
“Meile teatati, et meil on võimalik võtta Läti firmast, kes toodab, ja kuna tarbija on oodanud seda teed, siis ma ei näinud mingit probleemi, miks ei võiks osta Läti firmast ja Eestis müüa.”