• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 13.12.17, 05:00

Jõuluaeg ummistab pakiautomaate

Kuigi pakiautomaatide arv on suurenenud, on need jõulueelsel tippajal ülekoormatud. Kõik teenusepakkujad lubavad pakid õigeks ajaks siiski kohale toimetada.
Omniva pakiäri valdkonna juht Sten Argos ei näe jõulueelses suures pakikoguses probleeme. „Me ei võta seda kui probleemi, vaid kui toredat aega. Teame ju, et jõulud tulevad igal aastal,“ ütles Argos.
  • Omniva pakiäri valdkonna juht Sten Argos ei näe jõulueelses suures pakikoguses probleeme. „Me ei võta seda kui probleemi, vaid kui toredat aega. Teame ju, et jõulud tulevad igal aastal,“ ütles Argos. Foto: Andras Kralla
Omniva pakiäri valdkonna juht Sten Argos prognoosib, et Omniva sorteerimiskeskust läbib detsembris ligi 300 000 pakki nädalas, mis on suvekuudega võrreldes kahekordne maht.
„See tähendab meile palju rõõmu ja tohutu pakikuhja kohalevedamist,“ märkis Argos. „Me ei võta seda kui probleemi, vaid kui toredat aega. Teame ju, et jõulud tulevad igal aastal,“ lisas Argos.
Sel aastal algasid jõulud varem
Kui eelnevatel aastatel suurenes pakkide saatmine novembris ja detsembris, siis sel aastal hakkas pakisaadetiste arv kasvama juba septembris. Argos märkis, et pakiäri on hooajaline ja pakke saadetakse kõige rohkem aasta lõpus. „Viimastel aastatel algavad jõulud aga üha varem. Eelmisel aastal juba oktoobris ning sel aastal septembris,“ märkis Argos.
Itella Estonia müügi- ja turundusdirektori Alice Vergi sõnul kasvab pakkide maht võrreldes tavakuudega aasta viimastel kuudel vähemalt veerandi võrra. „Tippkuud on november ja detsember ning need moodustavad meie ärikäibest 25%,“ kirjeldas Vergi.
DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd ütles, et pühadeperioodil suureneb kättetoimetatud saadetiste arv neilgi üle veerandi võrra. „Aastalõpp on vaieldamatult kullervaldkonnas kõige kiirem ja pingelisem aeg,“ märkis Kivimurd.
Lisatööjõudu vajavad kõik
Kivimurru sõnul on DPD meeskonda suurendanud, et olla valmis aasta kõrghooajaks. „Võib öelda, et keskmiselt on aasta viimasteks kuudeks vaja umbes 20% lisaressurssi. Arvestame, et oleks rohkem sõidukeid, kullereid ning lisatööjõudu ka sorteerimiskeskustes,“ ütles Kivimurd.
Omniva on võtnud aasta lõpuks tööle üle saja inimese, sest abikäsi vajatakse nii sorteerimiskeskuses kui ka pakiautomaatide juurde. Jõulude eel tuleb ette, et pakiautomaati ei mahu kõik sinna piirkonda saadetud pakid. Sel juhul ollakse valmis väljastama pakke automaatide kõrvalt postiautost.
Ka Itella kaasab pakiautomaatide juurde lisatööjõudu. „Sel aastal oleme juurde palganud 90 lisatöötajat, kes aitavad automaatide juures pakke väljastada,“ märkis Vergi.
Pane tähele
Jälgi, et saadetis oleks transportimiskindlas pakendis ning veendu, et saadetis saaks markeeritud õigete kontaktandmetega.
Lisage pakisaaja mobiiltelefoninumber, see lihtsustab ja kiirendab paki kättesaamist. Kui mobiilinumbrit ei ole, siis tuleb saajale teavitus saata paberkandjal ning tal pakile järele minna postkontorisse.
Kui soovite, et pakk jõuluks kohale jõuaks, on viimane aeg pakki saata 21. detsembril. Siiski soovitavad kõik ettevõtted seda teha aegsamalt.
Jõulupakkidele tullakse kiiremini järele
Kui tavaliselt täidetakse pakiautomaate hommikuti, siis jõuluajal mitu korda päevas. Sten Argose sõnul tuleb suurem osa inimestest pakile järele 24 tunni jooksul pärast teavituse saamist, jõulude lähenedes hakatakse seda tegema kiiremini. „Kellelgi ei ole huvi oma pakki automaadis hoida,“ märkis Argos.
Janek Kivimurdi sõnul toimetavad nemad näiteks Tallinnas e-poodide saadetised pakiautomaatidesse sama päeva õhtuks. „Üle 60% saajatest võtab paki pakiautomaadist või pakipoest välja veel samal päeval,“ märkis ta. Vergi lisab, et nad teevad kõik selleks, et pakid võimalikult kiiresti kohale toimetada.
E-kaubanduse osa järjest suurem
E-kaubanduse osakaal moodustab pakisaadetiste mahust 2/3 ning see suureneb pidevalt. Eraisikute pakke on kolmandik kogumahust.
„Ei ole enam küsimus, kas inimene julgeb osta e-poest. Usaldatakse nii rahvusvaheliselt tuntud suuremaid ja väiksemaid e-poode ning loomulikult Eesti e-kaupluseid,“ selgitas Argos.
Ta lisas, et kui paar-kolm aastat tagasi mõjutas e-poodlemist hind ehk inimesed kasutasid võimalust osta odavamalt, siis nüüd mõjutab seda laiem kaubavalik. See omakorda on toonud kaasa e-kaubanduse osakaalu suurenemise.
Omniva analüüs näitab, et pisut alla poolte pakkidest tulevad välismaistest e-poodidest. „Sel aastal on väljastpoolt tulev pakimaht küll kiiremini kasvanud, kuid Eesti-sisene pakimaht moodustab endiselt napilt üle poole kogu mahust,“ märkis Argos.
Vergi kinnitusel moodustab e-kaubandus SmartPOSTi äriüksuse käibest aga juba umbes 85%.
Kivimurd tõdes, et Eestis on aina enam ambitsioonikaid e-kauplejaid, kelle saadetiste kogus Eestis ja Eestist välja on sel aastal mitmekordistunud.
Pakiautomaatide võrgustik laieneb
Pakiautomaatide võrgu laiendusse on sel aastal panustanud kõik ettevõtted ja laiendamist jätkatakse ka järgmisel aastal. Automaatide kasutamine on Eestis kõige populaarsem pakkide väljastuskanal. Argos märkis, et sel aastal on pakiautomaatide kasutus suurenenud kolmandiku võrra. „Oleme sel aastal pakiautomaatide võrku laiendanud ning järgmisel aastal suurendame praegust hulka vähemalt poole võrra,“ märkis Argos.
Ka DPD plaanib järgmisel aastal laiendada oma automaatide võrku 50 uue automaadiga. „Lepe on sõlmitud Cleveroniga, et nende pakirobotid enda pakiveovõrku liita,“ märkis Kivimurd.
Itella kavatseb suurendada oma pakiautomaatide võrgustikku kolmandiku võrra.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele