Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läti langetas jõuliselt juurviljade hinda

    Läti langetas puu- ja juurviljade käibemaksu 21% pealt 5%-le.Foto: PantherMedia/Scanpix

    Eestlastel on uuel aastal mõistlik lisaks alkoholile ja autokütusele sõita Lätti ka odavamate puu- ja juurviljade järele. Nimelt langetas Läti aasta algusest kodu- ja välismaiste puu- ja juurviljade käibemaksu seniselt 21 protsendilt 5 protsendile.

    Läti raadio venekeelsed uudised vahendasid, et need kõnealused tooted peavad olema Lätile omased – eksootilised puuviljad, nagu banaanid, ei odavnenud. See-eest nii kohalike kui näiteks Poola õunte hind kukkus märkimisväärselt. Hinnasula kohaldatakse näiteks ka mustikate, vaarikate ja maasikate, aga ka pirnide ja ploomide puhul.
    „Kaupluses näeb see välja nii, et näiteks kimp värsket salatit, mis enne maksis 99 eurosenti, maksab uuest aasast 86 senti. Kartulikott, mis enne maksis 1,45 eurot, on nüüd 1,23 eurot. Ehk siis, mida kallim oli toode, seda suurem tuleb hinnavahe võrreldes aasta viimase päevaga,“ kommenteeris Läti Rimi esindaja Dace Preisa raadiole. Ta lisas, et odavnesid ka need juur- ja puuviljad, mida müüakse puhastatu või hakituna. „Oluline on lisada, et termiliselt töödeldud toidu, näiteks külmutatud või soolatud juurviljade, hind ei muutu,“ märkis ta.

    Pliibensiini aktsiisimäär 1000 liitri pealt tõusis Eestis uuest aastast 512 eurolt 563 eurole. Lätis oli tõus 455 eurolt 564 eurole.

    Diislikütuse aktsiisimäär on praegu Eestis 493 eurot 1000 liitri kütuse kohta, Lätis 378 eurot.

    Kütusehind tõusis
    Maksumuudatusena tõusis aga Lätis 1. jaanuarist mootorikütuse hind: aktsiisitõus kergitas bensiiniliitri hinda keskmiselt 4,8 sendi võrra, diislikütusel 3,8 ja gaasil 2,5 eurosendi võrra. Näiteks bensiin 95ga täidetud 50-liitrine paak maksab nüüd keskmiselt 2,40 eurot rohkem, tõi Läti rahvusringhääling välja.
    Läti rahandusministeerium selgitas, et kütusehinna tõusu taga on maksureform, millega nihutatakse maksukoormust tööjõumaksudelt tarbimismaksudele. See tähendab peamiselt aktsiiside tõstmist, samas näiteks aastas kuni 20 000 eurot teenijatele aga tulumaksu alandamist 3% võrra. „Meie hinnangul pole aktsiisikasv nii suur. Lisaks vaatame me endiselt, mis toimub naaberriikides. Meil on kütusehinnad madalamad kui Eestis, ja vaid veidi kõrgemad kui Leedus. Aga ka meie naabritel on kavas teatud kütuste hindade tõus,“ kommenteeris Läti rahandusministeeriumi maksuosakonna juht Iolanta Krastina eelmise aasta lõpul.
    Kuna Leedus ja Poolas jääb kütuseaktsiis madalamaks, siis võib oodata, et Läti piiriäärsete alade elanikud, aga ka transiidiettevõtjad Eestist ja Soomest, suunduvad nüüd sinna, rääkis Läti kütusetootjate liidu juht Ojars Karcevskis. „Ja tuleb veel märkida, et iga juurdelisatud sent annab eelise illegaalsetele kütusemüüjatele,“ hoitatas ta.
    Tänavune kütuste aktsiisitõus on Lätis esimene samm: 2020. aastal tõusevad hinnad veelgi järsemalt.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.