• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 04.01.18, 09:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas teemaks laieneb sõiduautodele?

Teekasutusmaksude kehtestamise võimalust plaanitakse laiendada kõikidele sõidukitele, teatas kaubandus-tööstuskoda.
Euroopa Komisjon on teinud ettepaneku, et teekasutusmaks võiks laieneda ka sõiduautodele.
  • Euroopa Komisjon on teinud ettepaneku, et teekasutusmaks võiks laieneda ka sõiduautodele.
  • Foto: Raul Mee
Euroopa Komisjon on esitanud muudatusettepanekud direktiivi, mis reguleerib raskete kaubaveokite maksustamist teekasutustasudega. Ettepanekute järgi võiks direktiivi rakendada edaspidi kõikidele raskeveokitele, mitte ainult kauba vedamiseks mõeldud raskeveokitele.
Muudatus on ajendatud asjaolust, et teede infrastruktuuri ning ümbritsevat keskkonda kahjustavad kõik teedel sõitvad sõidukid, mistõttu ei ole põhjendatud vaid üht liiki raskeveokite maksustamine teede kasutamise eest. Nii peaks liikmesriigid, kus on rasketele kaubaveokitele kehtestatud teekasutusmaksud, laiendama neid makse edaspidi kõikidele raskeveokitele.
Võimalus maksustada sõiduautosid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks on tehtud ettepanekud, et tee- ja kasutusmaksu kehtestamise võimalused võiks laieneda ka teistele ja kergematele sõidukitele. See tähendab, et liikmesriigid saaks soovi korral maksustada teede kasutamise ka sõiduautode, busside, minibusside ja kaubikute puhul. Selline võimalus ei looks liikmesriigile kohustust makse kehtestada, kui seda aga soovitakse teha, pakuks muudetav direktiiv liikmesriigile mitmekesisemaid maksustamise võimalusi.
Näiteks lisanduks direktiivi sätete sekka hinnalisandite kehtestamise võimalus. Selle järgi võiks riik lisada koefitsiendi teekasutustasule lõikudel, mille korrashoid on eriti kulukas ning kus liiklus on eriti keeruline või keskkonnale kahjulik (mägised piirkonnad jne).
Samuti tekiks ummikumaksu kehtestamise võimalus, mille kohaselt saaks liikmesriik kehtestada makse sagedaste ummikutega teelõikudel. Ummikumaksust saadavat tulu tohiks riik kasutada ainult ummikuprobleemi lahendamiseks. Raskeveokite puhul tekib võimalus teetasusid diferentseerida vastavalt sõidukite heitgaaside määrale. Diferentseerimise eesmärk on soodustada uuemate ja keskkonnahoidlikumate sõidukite kasutamist, et vähendada teetranspordi mõju keskkonnale.
Maksude kehtestamisel peavad liikmesriigid kinni pidama direktiivi lisades kehtestatavatest maksude piirmääradest ja vahemikest. Samuti on muudatusettepanekutega jäetud liikmesriikidele ka maksuerandite kehtestamise võimalus.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum ütles hiljuti Äripäevale, et tulevikus peaksid raskeveokite kõrval hakkama teemaksu maksma kõik, ka väikeste kaubikutega sõitjad. "Ka sõiduautode juhid, kes naelrehvidega sõidavad ja teid rikuvad. Meil ei ole enam sellist talve, et naelrehve kasutada. Meie nägemus on, et kõik teede kasutajad peaksid seda maksu maksma. Nii ka sõiduautode ja väikeste kaubikute juhid," ütles Vallbaum.
Ettevõtjad saavad oma arvamusi planeeritavate muudatuste kohta esitada kaubanduskojale kuni 8. jaanuarini. Tagasiside põhjal koostab koda arvamuse, mis edastatakse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele