Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa ärilehed valisid parima tippjuhi

    Euroopa ärilehed valisid eile Kopenhaagenis Euroopa aasta tippjuhiks Volvo Carsi tegevjuhi Håkan Samuelssoni.

    Håkan Samuelsson asus Volvo Carsi juhina tööle 2012. aastal, kui ettevõttel oli raske aeg ja oli vaja kulusid koomale tõmmata. Müük oli kokku kuivanud ja ettevõte jõudis napilt kasumisse. Selle ajaga võrreldes müüakse nüüd 400 000 auto asemel aastas 600 000 autot ja kasum on jõudnud nullist 15 miljardi Rootsi kroonini. Samuelssoni juhtimise all teatas Volvo, et alates 2019. aastast on igal nende tehasest välja sõitval autol elektrimootor. Volvo on süvendanud koostööd Hiina emafirma Geely Holdinguga, et arendada isesõitvaid autosid.
    "Oleme igal aastal kasvanud umbes 10 protsenti. Kui see ei peaks enam edaspidi võimalik olema, olen midagi valesti teinud. Kui pakume elektriautosid ja autosid, mida inimesed tahavad, isesõitvate autode tehnoloogiat, siis saab Volvo veel suuremaks ja kasumlikuks," ütles Samuelsson.
    Saite märtsis 67aastaseks, kui kauaks teil juhiametiks jõudu jätkub?
    Seniks, kuni nad mind vallandavad. Ma ei tea. Aastani 2020 tundub, et meil juhtub veel väga palju põnevaid asju. Selle ajani jätkan kindlasti. Ma ei ole kunagi üheski teises ametikohas nii kaua olnud ja see on tore. Kui alustasin, siis töötajad polnud rahul, et kogu aeg on nii palju muudatusi ja uusi juhte. Aga nüüd nad saidki kellegi, kes on isikliku rekordi selle ametikohaga purustanud.
    Volvo eesmärk on müüa aastal 2020 kokku 800 000 autot. Omanikud kavandavad ettevõtte börsile viia. Mida teie kui juht sellest arvate?
    Ma ei võta seda kui mingit isiklikku eesmärki. Ma arvan, et Volvoga on väga põnev töötada ja minu jaoks pole mingit vahet, kas me oleme eraomanduses või avalik ettevõte. Ma ei arva, et üks on parem kui teine.
    Milline juht te olete?
    Minu meelest on avatus väga tähtis. Räägin asjadest nii nagu nad on ja katsun asjad lihtsad hoida. Ma olen ka väga uudishimulik. Tahan alati teada, kuidas meil teistega võrreldes läheb ning mul on detailide kohta väga palju küsimusi. See ongi edu võti – olla alati siiralt huvitatud, mitte teeselda, et sind huvitab. Kui julged küsida ja kaasa mõelda, siis julged ka ümber mõelda. See nõuab teatavat enesekindlust ning seda olen aastatega õppinud.

    Kes on varem Euroopa parimaks tippjuhiks valitud?

    Auhinna andsid välja Euroopa 38 äriajalehte ja -ajakirja 27 riigist, teiste seas ka Äripäev. Auhinda antakse välja alates 1991. aastast.
    2016: Christina Stenbeck, Kinnevik
    2015: Attila Doguden, DO&CO
    2014: Tom Enders, Airbus
    2013: Matias Doepfner, Axel Springer
    2012: Luca di Montezemolo, Ferrari
    2011: Ilja Laurs, GetJar
    2010: Wolfgang Mayrhofer, Lufthansa
    2009: Matti Alahuhta, KONE
    2008: Wendelin Wiedeking, Porsche
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.