Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    TOP: Riigihankesüsteem veab sõitjateveo sektori alla

    LinnaliinibussFoto: Scanpix

    Nii Autoettevõtete Liit kui ka Transporditöötajate Ametiühing tõdevad, et aastad 2017 ja 2018 on olnud transpordisektori jaoks keerukad. Märksõnadeks on tihe konkurents, riigihangete alapakkumised, bussijuhtide puudus, sektori madal töötasu ja bussijuhtidega käsunduslepingute sõlmimine.

    Transporditöötajate Ametiühingu juhatuse esimees Üllar Kallas nendib Logistikauudiste TOPis, et transpordisektor oli 2017. aastal väga pingeline. „Aasta möödus tihedas konkurentsis, mis puudutas nii pakutavate teenuste hindasid kui ka ettevõtete erinevaid lahendusi hindade optimeerimiseks. Näiteks ei olnud harvad olukorrad, kus toimus tankimine odavama kütusega maades.”
    Riigihangetega seonduvad avaliku liiniveo hanked on 2017. ja 2018. aastal loonud olukorra, kus hanke võitmise nimel ollakse valmis tegema alapakkumusi. Pärast hanke võitu on tekkinud ettevõtetel aga situatsioon, et pakutava töötasuga ei suudeta komplekteerida töökohti.
    „Riigihankesüsteem on loonud olukorra, kus pakkumised on lihvitud imeõhukeseks ning otseseks kannatajaks on kvaliteet ja jätkusuutlikkus,” sõnab Kallas. Sõitjate- ja kaubaveoteenuseid pakkuvaid transpordiettevõtteid koondava Autoettevõtete Liidu tegevjuht Villem Tori toob välja, et igal aastal asutatakse valdkonnas 50-80 uut ettevõtet, kuid millega need pärast asutamist edasi tegelevad, pole teada.
    „Aga samas teame, et liiniveoturule ligipääs on keeruline ja ka juhuveoturul on konkurents küllaltki tihe.” Tori ei usu, 2018. aasta suvest mitmes maakonnas kehtestatud tasuta ühistransport on uute ettevõtete loomist kuidagi pidurdanud või et see oleks kuidagi omavahel seotud.
    „Mis puudutab tasuta ühistransporti, siis pigem on vaja ära oodata 12 kuu tulemused sõitjate arvu kohta. Kasv on olnud erinevates maakondades erinev. Näiteks Ida-Virumaal kuni 71% ja suve keskel isegi 90% kanti.” Tõenäoliselt soovisid sõitjad ise veenduda, kas tõesti on bussisõit tasuta ja kuidas see toimib. Igal juhul annab analüüs aga Tori hinnangul tulemuse ka liinivõrgu vajaduste kohta, kas või liinigraafikute tiheduse või kasutatavate busside suuruste kohta.
    „Mis puudutab ettevõtete finantsnäitajaid, siis käibe langus või kasv on seotud ettevõtte osalemisega avaliku liiniveo riigihangetel. See toobki kaasa muutused: kas siis lepingu lõppemise või siis uue liinivõrgu teenindamise algusega. Nii nagu kajastus analüüsis GoBusi käibe langus,” selgitab Tori, lisades, et sektori brutotöötasu tagasihoidlik kasv on tõsine hoiatus tööjõu seisukohast võrreldes riigi keskmise palga kiire kasvuga.
    Nagu näitab Logistikauudised erilehes esmakordselt ilmunud Sõitjateveo TOP, siis on sektoris ka neid ettevõtteid, kes vaatamata raskustele suudavad omadega hästi toime tulla. Kes on TOPi esikolmik saab lugeda Logistikauudistest.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.