• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 05.11.18, 17:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hea nipp, kuidas välisturgudel silma torgata

Meie ettevõtted on küllaltki kehvad oma loo jutustamisel just ühiskondliku vastutustundlikkuse kontekstis. See on aga meie peamiste kaubanduspartnerite juures loomulik ärikultuuri osa, rääkis konsultatsioonifirma Sustinere partner Marko Siller Äripäeva hommikuprogrammis.
Nõustamisfirma Sustinere partner Marko Silleri sõnul võiksid meie ettevõtted oma majandusaastaaruannetes palju rohkem rääkida ühiskondlikust vastutustundest.
  • Nõustamisfirma Sustinere partner Marko Silleri sõnul võiksid meie ettevõtted oma majandusaastaaruannetes palju rohkem rääkida ühiskondlikust vastutustundest.
  • Foto: Eveli Makko
"Eestlased võiksid olla paremad müügimehed ja julgemalt rääkida sellest, mida me teeme paremini just ühiskondliku vastutustundlikkuse võtmes. Meil on kindlasti tublisid ja häid näiteid, aga enamus pole seda teadlikult enda kasuks tööle pannud," märkis Siller.
Silleri sõnul analüüsis Sustinere Eesti 100 suurima mõjuga ettevõtte möödunud aasta aruandeid ja leidis, et vaid viiendik neist olid teadlikult ja eesmärgipäraselt koostatud ehk seal oli räägitud ka mõnest ettevõtte vastutustundlikkuse aspektist. Kui kõrvutada tulemusi rahvusvaheliste uuringutega, siis on see näitaja Silleri kinnitusel Eesti peamiste kaubanduspartnerite ehk Põhjamaade, Hollandi ja Saksamaa ettevõtete puhul koguni neli korda suurem.
"Seda head praktikat, mida branding võimaldab, võiks ära kasutada ja tugevdada sellega oma positsiooni ka välisturgudel," rääkis Siller. "Sellist storytelling'ut ehk oma mõju kirjeldamist sotsiaalse keskkonna, juhtimiseetika või toote-teenuse vastutuse võtmes ei tehta," märkis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Miks seda tuleks teha ja millistest teemadest alustada, kuula intervjuust alates 23.50.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele