• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 278,9
  • DOW 300,78%44 832,11
  • Nasdaq 1,02%20 600,16
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 278,9
  • DOW 300,78%44 832,11
  • Nasdaq 1,02%20 600,16
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 23.05.19, 09:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Täna otsustatakse Boeing 737 Maxi saatus

Täna kogunevad maailma lennuturvalisuse regulaatorid, et otsustada, millal õnnetuselennuki Boeing 737 Max täiendatud versioonid lendama saavad hakata.
Southwest Airlinesi Boeing 737 MAX 8 märtsis maa peal.
  • Southwest Airlinesi Boeing 737 MAX 8 märtsis maa peal.
  • Foto: Reuters/Scanpix
Kokkusaamist juhib USA föderaalne lennuamet ja kohal on 33 riigi esindajad, kirjutas BBC.
Boeingu lennukitüüp 737 Max sai lennukeelu märtsis pärast seda, kui viie kuu jooksul juhtunud kahes lennuõnnetuses oli elu kaotanud kokku 346 inimest.
Boeing on välja töötanud uue tarkvara, millele USA lennuamet peab loa andma. Varasemat lennuki tõusunurga muutmise tarkvara peetakse põhjuseks, miks 10. märtsil kukkus Etioopias alla lennufirma Ethiopian Airlines lennuk. Mullu 29. oktoobril kukkus Indoneesias alla lennufirma Lion Air sama tüüpi lennuk ja siis sai surma 189 inimest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui tarkvara hinnatakse töötavaks, võivad Boeingu 737 Max tüüpi lennukid USAs õhku tõusta sel suvel.
Pole aga kindel, kas ka teised riigid lennukid õhku lubavad. Hiina oli esimene, kes pärast Ethiopian Airlinesi õnnetust lennukitele lennukeelu andis, temale järgnesid peagi Austraalia, Suurbritannia, Uus-Meremaa ja Euroopa Liit. USA oli üks viimaseid, kes lennukid maa peale jättis.
„Praegu on USA föderaalse lennuameti ja Boeingu usaldusväärsus null pärast Maxi lennukatastroofe,“ ütles India lennunduskonsultant ja endine piloot Mohan Ranganathan Bloombergile. „Euroopa ja Hiina võtavad kindlasti juhtimise ameeriklastelt üle.“
Segadused USAs on andnud jõudu ka Hiinale, mis on varsti maailma suurim lennuturg, kuivõrd USA amet peab kummutama süüdistusi, miks Maxi puudusi varem ei märgatud ega kõrvaldatud.
Hiina kolm suuremat lennufirmat nõuavad Boeingult kompensatsiooni kahju eest, mida tekitas seda tüüpi lennukitega maa peale jätmine, vahendab BBC kohalikku meediat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele