Artikkel
  • Kuula

    Täna otsustatakse Boeing 737 Maxi saatus

    Southwest Airlinesi Boeing 737 MAX 8 märtsis maa peal.Foto: Mike Blake, Reuters/Scanpix

    Täna kogunevad maailma lennuturvalisuse regulaatorid, et otsustada, millal õnnetuselennuki Boeing 737 Max täiendatud versioonid lendama saavad hakata.

    Kokkusaamist juhib USA föderaalne lennuamet ja kohal on 33 riigi esindajad, kirjutas BBC.
    Boeingu lennukitüüp 737 Max sai lennukeelu märtsis pärast seda, kui viie kuu jooksul juhtunud kahes lennuõnnetuses oli elu kaotanud kokku 346 inimest.
    Boeing on välja töötanud uue tarkvara, millele USA lennuamet peab loa andma. Varasemat lennuki tõusunurga muutmise tarkvara peetakse põhjuseks, miks 10. märtsil kukkus Etioopias alla lennufirma Ethiopian Airlines lennuk. Mullu 29. oktoobril kukkus Indoneesias alla lennufirma Lion Air sama tüüpi lennuk ja siis sai surma 189 inimest.
    Kui tarkvara hinnatakse töötavaks, võivad Boeingu 737 Max tüüpi lennukid USAs õhku tõusta sel suvel.
    Pole aga kindel, kas ka teised riigid lennukid õhku lubavad. Hiina oli esimene, kes pärast Ethiopian Airlinesi õnnetust lennukitele lennukeelu andis, temale järgnesid peagi Austraalia, Suurbritannia, Uus-Meremaa ja Euroopa Liit. USA oli üks viimaseid, kes lennukid maa peale jättis.
    „Praegu on USA föderaalse lennuameti ja Boeingu usaldusväärsus null pärast Maxi lennukatastroofe,“ ütles India lennunduskonsultant ja endine piloot Mohan Ranganathan Bloombergile. „Euroopa ja Hiina võtavad kindlasti juhtimise ameeriklastelt üle.“
    Segadused USAs on andnud jõudu ka Hiinale, mis on varsti maailma suurim lennuturg, kuivõrd USA amet peab kummutama süüdistusi, miks Maxi puudusi varem ei märgatud ega kõrvaldatud.
    Hiina kolm suuremat lennufirmat nõuavad Boeingult kompensatsiooni kahju eest, mida tekitas seda tüüpi lennukitega maa peale jätmine, vahendab BBC kohalikku meediat.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Nordeconi tulemused investorit ei veena, kindlam oleks olla Merko aktsionär
Nordeconi paranenud tulemused tuntud investorit ei veena ning tema hinnangul on ettevõtte kulud endiselt liiga suured.
Nordeconi paranenud tulemused tuntud investorit ei veena ning tema hinnangul on ettevõtte kulud endiselt liiga suured.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Läks lahti: Rootsi tõi intressi allapoole ja lubab lisa
Rootsi keskpank otsustas alandada intressimäära 0,25 protsendipunkti võrra, 3,75 protsendile, et elavdada majandust ajal, mil majandusaktiivsus on nõrk, aga inflatsioon läheneb eesmärgile.
Rootsi keskpank otsustas alandada intressimäära 0,25 protsendipunkti võrra, 3,75 protsendile, et elavdada majandust ajal, mil majandusaktiivsus on nõrk, aga inflatsioon läheneb eesmärgile.