E-kaubanduse jõhkra kasvu tulemus: jõulukinke kõigile ei jagu
Kevadine eriolukord kasvatas mitme Eesti suure e-kaupleja mahtusid 200–300%. Kiire kasv ei too kaasa ainult suurenenud käibe- ja kasuminumbreid, vaid ka kaubapuudust ja tarneraskusi.
Hansaposti omanik Hobby Hall Group OÜ on juba aastaid kasvanud 30–40% aastas. Pildil ettevõtte juhatuse liikmed Taavi Rajur ja Urmas Türk.
Foto: Erakogu
“Ilma naljata – kutsun rahvast sel aastal jõulukinke aegsasti varuma. Kõigile neid sel aastal ei jätku,” ütles Hobby Hall Group OÜ juhatuse liige Taavi Rajur.
Valearvestused rahvusvahelises transiidiäris ning rahavoogude juhtimises tõmbasid Eesti Postil hinge nii kinni, et omanikku teavitati peatselt tekkida võivast maksejõuetusest. See oli alarmeeriv häirekell, mis sundis poliitikuid lõpuks jalgu kõhu alt välja võtma.
Koroonaviiruse levik on toonud hüppe e-kaubanduse arengus, kuid internetiavarustes toimetamisel tuleb läbi mõelda nii maksud, turundamine kui ka ärimudeli valik.
Internetiühenduse olulisust on raske üle hinnata – see on nüüdseks nagu enamiku ettevõtete selgroog. Ühenduse tõrkumine võib töö täiesti seisata ning tuua kaasa tuhandeid või isegi kümneid tuhandeid kahju. See mõjutab tööviljakust, küberturvalisust, kliendikogemust, töötajate rahulolu – ning võib hakata pärssima isegi ettevõtte arengut.