Sanktsioonide all Vene autovedajad ei jõudnud enne tähtaega üle piiri
16. aprilliks pidid Euroopa Liidust ja sealhulgas Eestist minema välja kõik Venemaa ja Valgevene autovedajad, kes langevad Euroopa Liidu sanktsioonide alla, kuid laupäeval ootasid veel nii mõnedki piiril järjekorras.
Ukraina sõja tõttu peavad ettevõtjad hoolikalt valima äripartnereid, sest pahatahtlikud sanktsioonidest kõrvalehiilijad võivad omale kaela tõmmata kriminaalasja, teatas kaitsepolitsei värske aastaraamatu esitlusel.
Tänasest keelati Venemaal ja Valgevenes asutatud autoveo-ettevõtjatel vedada kaupu Euroopa Liidu territooriumil, sealhulgas transiidi eesmärgil. Siiski jäeti liikmesriikidel võimalus luua vajadusel erandeid.
Euroopa Liit võttis täna vastu viienda sanktsioonipaketi, mis sisaldab energiasanktsioone, uusi krüptovara tehingute piiranguid, sadamatesse sisenemise keeldu Venemaa lipu all sõitvatele laevadele, maanteeveo keeldu Venemaa ja Valgevene ettevõtetele ning täiendavaid ekspordi- ja uusi impordikeelde, teatas välisministeerium.
Eesti kaubavedajad on kindlad, et Venemaa transpordiettevõtete Euroopa Liitu sisenemise keelule järgneb Venemaa peegelvastus. Sel juhul kannavad nad suuri kaotusi.
Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel ja teravilja ostujuht Urbo Vilibert tõid stuudiosse värske pildi Eesti ja maailma viljaturust. Põldude olukord Eestis on hetkel muljetavaldav – taliviljad on tihedad kui mets ning taliraps õitseb pikalt ja rikkalikult. Loodetav suur saak seab aga surve alla logistika, kuivatamise ja ladustamise. Urbo Vilibert rõhutas, et päikest on saagi küpsemiseks veelgi vaja, kuid koristuseks tuleb valmis olla – vastasel juhul võib vili minna hapuks juba platsil.