Prügivedu toimub täna enamasti graafiku alusel, aga nii tekib olukord, kus mõnd konteinerit tuleks tühjendada varem, teist aga hiljem. TalTechi Tartu kolledži tudeng töötas välja lahenduse.
Foto: Andres Haabu
TalTechi Tartu kolledži tudeng Alex Ševtšuk töötas oma lõputöös välja nutika jäätmekonteinersüsteemi prototüübi, mis võimaldab jälgida vahetult prügikastide täituvust ja aitab seeläbi muuta jäätmekäitluse logistika kuni kolmandiku võrra efektiivsemaks.
Meil on toode ja tehnoloogia olemas, kuid turul esinevad väärarusaamad ja süsteemsed puudujäägid, mis on suuremad takistused kui tootmisvõimekus või nõudlus, rääkis biokotte tootva BioBag Balticu juht Madis Tafenau.
Valitsus andis eile pikalt tehtud jäätmereformile heakskiidu. Reformiga muutub kohalike omavalitsuste vastutus ja need, kes prügi ei sorteeri, hakkavad rohkem maksma. Samuti on lootust kergendada paarikümne miljoni euro suurust pakenditasu.
Eestis vaikselt leviva mudeli “rendi ja unusta” puhul kaob kontroll selle üle, mis saab asjadest edasi ja kui kaua need ühiskonnale väärtust loovad, kinnitas tehnikaringluse GreenDice ettevõtte juht.
Kui seni on harjumuspäraselt kaubavedudeks kasutatud maanteeveokeid ning maismaad, vaatab üha rohkem ettevõtteid mere suunas. Üheks suurimaks mõjutajaks selles vallas on Mediterranean Shipping Company (MSC), maailma suurim konteinerveoettevõte, kelle mereteenused maanteetranspordile usaldusväärset ning jätkusuutlikku alternatiivi pakuvad.