Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    5 nippi käibe kasvatamiseks

    Foto: Veiko Tõkman

    Igal firmal võiks olla sünnilugu, mis köidab inimesi. Vajadusel võib selle ka välja mõelda, soovitab ettevõtja ja koolitaja Eric Edmeades konkurentidest eristumiseks.

    Kaubandus-tööstuskoja ajakiri Teataja tõi Edmeadese koolituselt viis nippi käibe kasvatamiseks.Olgu lugu, kasvõi välja mõeldud. Iga ettevõte algab mingi looga. Pange see kirja, või kui tarvis, siis mõelge kasvõi välja. Näiteks, kui letil on kaks täiesti ühesugust lambavillast tekki, siis see, millel on kaasas huvitav valmimislugu, müüb tõenäoliselt paremini.Ära püüa kõigile meeldida. Üks asi ei saa sobida kõigile. Ära müü kõikidele potentsiaalsetele klientidele, sest siis kaob siht. Mida täpsemalt oma klienti tunda, seda kergem on suurendada õige turundusega müügitulemusi. Näiteks võiksid pulmafotograafid öelda, et nende sihtgrupp on kõik abielluvad inimesed, kuid see pole ju tõsi. Kliente piiravad teatud geograafilised asjaolud, samuti majanduslik tase.Rätsepatöö müüb. Kui praegune klient on teada, tuleks võtta ette ideaalne klient. Pane kokku ideaalse kliendi profiil - mõelda tuleks ka sellele, kes on praegune klient. Pulmafotograaf ütleks alguses, et tema kliendid on kõik abielluvad inimesed, kuid tegelikult on otsesteks klientideks üldiselt ju pruudid. Pruudid ja peigmehed mõtlevad erinevalt ning nende n-ö kättesaamiseks tuleb neid erinevalt ka turundada. Pruudid ihkavad pulmapäeval täiuslikkust, peigmehed soovivad päeva lihtsalt üle elada.Mida tarbija päriselt tahab? Pulmafotograafi näidet tuues võib piltnik ise pidada väärtuseks parimat tehnikat ja pikaaegset kogemust, kuid kliendi jaoks võib oluliseks olla hoopis, kui hea suhtleja on fotograaf ja mis meeleolu oskab ta luua. Õige tuju, ilusatesse poosidesse suunamine ning justkui n-ö nähtamatuna iga hetke jäädvustamine on kliendi jaoks tõenäoliselt olulisemad kui see, kas kaamera on viimane või eelviimane mudel.Sina klienti ei huvita. Müüginumbrite suurendamiseks tuleks siduda kliente ettevõttega, kaasata neid oma tegevusse. Heaks näiteks on pulmas tehtud grupipildi vaatamine, kus inimesed hakkavad otsima automaatselt oma nägu. See näitab selgelt, et inimesi ei huvita sina, neid huvitavad nemad. Seega lõpeta endast rääkimine ja keskendu kliendile.Millised väikesed ja suurfirmad on kõige paremad käibe kasvatajad ning millised firmad suurendasid enim ekspordimüüki, selgub 19. septembril Äripäeva Müügijuhtimise aastakonverentsil. Edetabelid ilmuvad koos kasvajate nippidega ka 22. septembri Äripäevas.Möödunud aastal näitas kiireimat ekspordikäibe kasvu projekteerimis- ja ehitusettevõte Ideab Project Eesti. Väikefirmadest ehk alla 1 miljoni eurose käibega ettevõtteist kasvatas enim müüki Lääne-Virumaa saematerjalimüüja Leventek, enam kui 1 miljoni euroga käibega ettevõtteist elektrituruteenuseid pakkuv Baltic Energy Services."Edu seisneb selles, et teeme projekte, mis on hetkel aktuaalsed ja perspektiivikad," selgitas kiireima ekspordikäibe kasvataja osanik Galina Nikitina. Ettevõte saavutas 2012. aastal rekordilised majandusnäitajad – käive pea 30 miljonit eurot – ja paisutas kordades nii müüki kui ka kasumit. "Meil on kogemus, aga see on alles algus ja esimene start," nentis Nikitina toona. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
USA turg lõpetas aprilli languses, kuid kanepiaktsiatel oli võidukas päev
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Märtsis tegi jaekaubandus vähikäiku
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
FT: Kuidas Euroopa on pannud teised riigid raha eest oma välispiiri valvama
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.