• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • 20.05.08, 16:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suvepäevad – kuidas tänavu?

Ilmade soojenedes hakkab suvise lehesajuna meie postkastidesse langema kutseid suvepäevadele, piknikele, meeskonnakoolitustele ja muudele üritustele.
Sünnipäevad, peod, suvepäevad, muusika- ja spordiüritused – need on kõige tavapärasemalt üritusturunduse alla liigitatavad tegevused. Kindlasti ei ole antud mõtteviis vale, kuid see on vaid üks osa tunduvalt suuremast puslest. Tegelikult loob õige tähenduse sõnale “üritusturundus” väike ümbermängimine sõnade järjekorras ehk turundus läbi ürituste.
Üks peamistest, millele helgemad pead agentuurides keskenduvad, ongi kuidas läbi ürituste edastamist vajav sõnum soovitud inimeseni kohale viia. Kuna üritusi on võimalik korraldada nii personaalselt ühele inimesele kui ka kümnetele tuhandetele, siis on väga tervitatav näha trendi, kus üritusturundusagentuuride hulgas hakkavad tekkima omamoodi nišiliikumised.
Kontserdikorraldajad on juba ennast selgelt teistest eristanud, on kuulda ka mõningaid üritusturundusagentuure rääkimas suvepäevade korraldamisest kui oma trumpkaardist. Veidi teistmoodi näiteks on Kalamari Promotion, mis on selgelt võtnud suuna moeteemaliste ettevõtmiste korraldamisele. Omaette oluliseks teetähiseks on saanud Eesti esimese sponsorlusagentuuri loomine, mis keskendub sponsorlusteemalisele nõustamisele. Loodetavasti toob selline liikumine kõikidele turundajatele koosolekulaudade taha küsimused: “Miks ma midagi teen?” ja “Kuidas sellest paremat kasu saada?”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kas neid küsimusi tasub küsida ka suvepäevi korraldades? Oleks ju tegelikult õige. Miks peaks ikka ja jälle sinna tavapärasele murumättale päevaks või kaheks õllepudelit kaisutama ja vorsti küpsetama ronima? Äkki saaks midagi seekord hoopis teisiti teha?
Mul endal on olnud hea võimalus külastada erinevate suurustega firmade koosseisu kuuludes üsna mitmeid suvepäevi. On küll kanuutatud, vesisuusatatud, olümpiamänge mängitud ning ka lihtsalt põõsa all peesitatud.
Siiski kõige ehedama mulje jättis mulle eelmisel aastal töises õhkkonnas kogetud Q Vara Baltikumi suvepäevad. Nimelt korraldas kogu Q Vara meeskond ühe oma spondeeritava sportlase auks väga kõrgeklassilise triatlonivõistluse. Kohal olid maailmanimed ja tiitlitega pärjatud sportlased. Nende kõrval võtsid võistlusest osa ka harrastajad ja tavainimesed. Üritus oli maakondlikult aasta sporditeemaline tippsündmus ning pälvis ka välismeedia tähelepanu. Seda kõike arvestades võiks ettevõtmist pidada õnnestunud sponsorlusprojektiks. Kuid tegelikult oli seal taga veel üks idee - pakkuda oma töötajatele üks selgelt piiritletud eesmärgiga, kõrge emotsionaalse väärtusega firma suvepäev. Selgus, et kogu korraldusmeeskond koosnes Q Vara töötajatest. Kaasati ka vajalikke professionaale, kuid põhitöö lasus omadel. Q Vara meeskond sai kinnituse, et ühise meeskonnana tegutsedes suudetakse korda saata midagi väga erilist ning mis kõige olulisem – ühistegevuses peitus rohkelt rõõmu ja lõbu. Aplaus!
Ühe näitena meie Elamusstuudio portfooliost saan lisada ka Nokia “suvepäevade” juhtumi. Nimelt on Nokia juba aastaid kokku kutsunud oma häid koostööpartnereid, et veeta nendega üks võistluspingest tulvil päev Pärnu rannas. Küll sõbralikus õhkkonnas, kuid siiski mängitakse võidu peale rannavõrkpalli. Üritus ise toimub samaaegselt Eesti Rannavõrkpalli hooaja finaalmängudega ja korraldustöös osalevad Eesti parimad rannavõrkpallurid ja professionaalsed kohtunikud. Sellega kasutatakse ära sponsorlusprojekti pakutavad lisavõimalused (jah, arvasite juba õigesti – Nokia on Rannavolle hooaja oluline toetaja). 2007. aastal peetud võistlusel pakuti osalejatele lisaalana veel ka mobiilifilmide valmistamise võimalust, tuues sellesse päeva veel ühe lisasõnumi teisest Nokia kureeritavast turundusprojektist – Nokia Mobiilifilmide Festivalist. Päev lõppeb alati meeleoluka peoga ja pidevalt suurenev osalejate arv näitab, et selline üritus on leidnud oma koha firmade suvekalendrites.
Tõmmates otsi kokkupoole võiks siit kirjutisest kaasa võtta mõtte, et ka suvepäevad võivad olla sõnumikandjad. Lihtne oleks öelda, et meeskonnakoolitusi on ju suvepäevadel tihti tehtud, kuid võib-olla saab seda teha teistmoodi ja pakkuda osalejatele hoopis uusi väljakutseid.
Soovin kõigile mõnusat suve. Kas puhates, tööl olles või suvepäevadelt suvepäevadele rännates. Eestimaa suvi on kindlasti piisavalt üllatusterohke, et seda mitte kontoris maha magada.
Autor Mihkel Lubi on üritusturundusagentuuri Elamusstuudio OÜ partner

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele