• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,21%6 262,41
  • DOW 30−0,97%43 703,59
  • Nasdaq −1,62%20 780,75
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,44
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,21%6 262,41
  • DOW 30−0,97%43 703,59
  • Nasdaq −1,62%20 780,75
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,44
  • 01.08.23, 06:00

Polina Volkova: diisel või bensiin? Lao papp välja!

Igasugune ergutusmeede töötab siis, kui on selgelt näha, et ühte moodi käitumine toob tulu ja teistsugune mitte eriti. Transpordimaksu projekt liigub üldjoontes õiges suunas. Kuid ametnikud on selle väga keeruliseks teinud ja seetõttu ei tundu see siiamaani motiveeriv ja õiglane, kirjutab Delovõje Vedomosti peatoimetaja Polina Volkova.
Polina Volkova.
  • Polina Volkova.
  • Foto: Raul Mee
Juuli keskel avalikustas rahandusministeerium eelnõu, milline võiks välja näha tulevane automaks. Esiteks tuleb kiita ametnikke selle eest, et nad on näidanud vahepealset tööd ja arutelu on alanud selle käigus, mitte aga siis, kui kõik on juba heaks kiidetud – sellist asja võiks meil rohkemgi olla. Loodame, et ka tagasisidet võetakse arvesse.

Seotud lood

Juhtkiri
  • 20.07.23, 16:03
Automaks koos "paksumaksuga" on loogilisem
Automaks, mis püüab näha ja arvestada sõiduki keskkonnamõju võimalikult laialt, teenib rohe-eesmärki paremini. Päris head maksumudelit pole Eestis aga veel üles leitud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Arvamused
  • 26.07.23, 06:00
Tõnu Korrol: mida rohkem on hobiautosid, seda õnnetum omanik
Automaksu ohvrid. Kolm näidet otse elust
Vähemus võtab seda kui paratamatust, enamus on lihtsalt vastu. Aasta möödudes rakenduv automaks ärritab rahvast veel rohkem kui valitsuse muud poliitikad, kusjuures eriti nukralt vaatavad tulevikule autokollektsionäärid, kirjutab autohuviline Tõnu Korrol.
Uudised
  • 25.07.23, 13:55
Ettevõtted automaksust: tarbija maksab kõik kinni
Liisimine läheb kallimaks
Automaksu kehtestamisel tõusevad teenuste ja toodete hinnad, leiavad ettevõtjad. Ka auto liisimine läheb kulukamaks.
Arvamused
  • 22.07.23, 07:00
Mart Raamat: autoomanikke ootab kolmikmats
Automaks iseenesest pole halb idee, kui seeläbi muutuks transpordi maksustamine õiglasemaks, aga see ei tohiks kaasa tuua olukorda, kus vaesemad hakkavad kinni maksma rikaste pühapäeva-elektriautosid, kirjutab Eesti Transpordikütuste Ühingu tegevjuht Mart Raamat.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.07.25, 11:58
Eramu ehitus: miks saabub pettumus, kui katus on peal?
Mida tähendab päriselt kodu loomine ja miks algab see teekond hoopis unistuste korrastamisest, mitte esimese kopa maasse löömisest? Sellest kuuleb värskest sisuturundussaatest “Eramaja ehitus”.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele