Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tuule suuna muutus jaekaubanduses

    Jaekaubanduses saab 2011. aasta olema kasvu päralt – selles ei olnud PwC ülemaailmses tippjuhtide uuringus osalenuil mingeid kõhklusi, kirjutab PwC nõustamisteenuste juhtivkonsultant Enrico Laks.

    Juhtide praegune enesekindlus ei jää buumiaegsele entusiasmile sugugi alla. See ehk polegi väga üllatav, sest ka kriisis enim kannatanud riigid hakkavad tasapisi kosuma ning tarbijad pole poes käies enam nii kitsid. Toimuv on siiski midagi enamat kui lihtsalt madalperioodi asendumine uue tõusuga - valdav osa (89%) tippjuhtidest on viimastel aastatel pidanud oma ettevõtte strateegias põhimõttelisi muudatusi tegema.
    Uued tuuled jaekaubandusesPeamine põhjus, mis sunnib kaupmehi tegevusstrateegiat muutma, on tarbijate tekitatav nõudlus ja selle muutumisega arvestamine, kinnitab PwC tippjuhtide uuring. Kriis on rahval veel hästi meeles ja raha kulutatakse esialgu suhteliselt ettevaatlikult, „halvaks harjumuseks“ saanud hindade võrdlemisest vabanemine võtab veel kaua aega, eriti paljude suurte tootegruppide uute hinnatõusude ootuses. Jaekaupmehed püüavad sellele mitmeti reageerida, pannes rõhku private label valiku mitmekesistamisele, vähendades lattu igaks juhuks ette varutavate kaupade kogust, sulgedes vähemefektiivseid müügikohti ning tuues turule uusi, kuid pigem odavamaid tooteid.
    (Tehnoloogiline) uuenduslikkus on tähtsuselt teine areng jaekaubanduses, jättes varem peamiseks kasvuallikaks peetud müügikohtade arvu suurendamise tahaplaanile. Oluliseks tõmbenumbriks on seejuures uute tehnoloogiate ärakasutamine, sealhulgas e-poed, sotsiaalmeedia võrgustikud ja muud internetipõhised lahendused. Ehkki täna ei kujuta need kanalid traditsioonilisele poeskäimisele veel ohtu – internet on pigem kohaks, kus viiakse ennast sortimendi ja hindadega kurssi, misjärel otsustama ja ostma minnakse ikka poodi – muutused võivad aset leida kiiremini kui me ette kujutame. Enamik eksperte näevad küll e-kaubanduses „nullsumma mängu“ – see ei suurenda oluliselt ostude mahtu tervikuna, suunab vaid raha ühest ostukanalist teise, ent loob teisalt kaupmeestele uusi võimalusi kulude kokkuhoiuks täpsema ja kiirema logistika, laomahtude optimeerimise jms abil.
    Koostöö on parem kui konkurentsVeel üheks oluliseks suundumuseks kaupmeeste jaoks on mõistmine, et hankijatega hindade üle vaidlemise asemel tasuks nendega hoopis pead kokku panna ning seeläbi tarbijatele meelepärasemaid tooteid ja teenuseid välja arendada. Lõpptarbija arvamusest on ju huvitatud ja seda uurivad nii tootja kui kaupmees, nende teadmiste ühendamine uue ja parema kauba loomiseks ei ole samas veel kuigi levinud võte.
    Igal juhul kujutab konkurents jaekaubanduses endast võistlust tarbijatele meeldimises, kus „punkte jagatakse“ nii hinna, kvaliteedi, ostumugavuse, lisaväärtuse (boonuspunktid!) kui müügiettevõtte kuvandi eest. Ja nagu ka spordis, võib võistlus kujuneda põnevaks ning tulemus ettearvamatuks.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.