• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nippe investorile ehk mida hiinlased tahavad

    Hiina lipp.Foto: EPA

    HSBC viis hiinlaste seas läbi suure tarbimisuuringu ja andis selle põhjal ka aktsiate ostusoovitusi.

    HSBC küsitles oma uuringu tarbeks 2000 hiinlast ning uuris nende tarbimiseelistuste ning kulutamisharjumuste kohta. Hiina tarbijate kulutamiseelistusi on juba pikka aega peetud maailmamajanduse kasvu katalüsaatoriks, mistõttu on tähtis tunda riigi nii avalikku kui ka erasektorit.
    “Me keskendusime oma uuringus noortele vanuses 18-34 eluaastat, kuna nende vastused võivad anda paremat aimu, missuguseid trende on tulevikus oodata. Samuti küsitlesime me neid noori, kes kuuluvad pigem rikkamate inimeste hulka ehk kelle aastane sissetulek jääb 18 000 dollari juurde. Selline valik annab meile ehk paremini aimu, missugused võiksid olla tarbimisharjumuste muutumised ka teistes ühiskonna osades,” selgitatakse uuringus.
    Järgnevalt teeme ülevaate, missuguseid vastuseid hiinlased andsid ning ühtlasi toome välja ka HSBC aktsiasoovitused, millele võiks tulevikus tähelepanu pöörata.
    Üldised väljavaated
    Kui hiinlaste käest uuriti, missugune on nende praegune suurim igapäevamure, märkis enamik inimesi ära kinnisvarahinnad. Teisele kohale platseerus tööturvalisus ning kolmandale meditsiin. Vähem muretsevad hiinlased küsitluse kohaselt hariduskulude pärast, väga suurt muret ei valmista ka terrorism. 
    Teine üldisem küsimus puudutas palgakasvu. Siinkohal on näha, et küsitletud inimeste palgad on viimasel ajal näidanud tõusutrendi: 45% vastanuist väitis, et nende sissetulek on tõusnud vähem kui 10% võrra, 39% vastanuist märkis, et palgatõus on olnud suurem kui 10%. Kokku 4% vastanuist märkis palgalanguse ning 12% inimestest pidi tõdema, et palk on jätkuvalt sama.
    Meelelahutus
    Meelelahutuse valdkond on inimeste jaoks muutumas üha tähtsamaks ning selgub, et hiinlased pole mingi erand. Küsimusele, kui maksud makstud, millele seejärel nad raha kulutaksid, märkisid inimesed oma esimese eelistusena reisimise mööda kodumaad, seejärel kulutaksid nad hea meelega raha oma kodule ning populaarseks osutus ka välismaale reisimine.
    Kui aga vaadata hiinlaste eelistusi tarbimisele tervikuna, siis selgub, et populaarseim on siiski kulutada meelelahutusele ning seejärel shoppamisele.
    Uuringu kohaselt on hiinlaste lemmikbrändid H&M, Uniqlo, Zara, Only, Lacoste ja Esprit. Populaarsetena on ära märgitud ka Vero Moda, Calvin Klein ja Tommy Hilfiger.
    Huvitavana võib uuringust välja tuua ka selle, et 58% vastanutest peab välismaiseid tooteid Hiina omadest paremaks. 16% peab imporditud kaupa oluliselt paremaks, vaid 6% vastanuist peab Hiina kaupa kõrgekvaliteedilisemaks ning mitte ükski vastanutest ei väitnud, et Hiina tooted on välismaistest oluliselt paremad.
    Reisimine
    Peamised põhjused, mille järgi Hiina reisisellid oma tulevase sihtkoha valivad, on loodus ning võimalus matkata. Teisele kohale platseerus maitsev toit ning kolmandale võimalus ennastunustavalt shopata. Uuringust selgub, et viisa kättesaadavus pole hiinlaste jaoks eriti olulise tähtsusega ning ka hinnatase pole hiinlaste jaoks väga tähtis.
    Selgub, et hiinlastel pole midagi selle vastu, kui nad peavad reisima odavlennufirmadega. Atraktiivsete reisisihtkohtadena toodi välja Hong Kong, Lõuna-Korea, Macau, Austraalia ja Prantsusmaa. Pingereas mainitakse Euroopa riikidest ära veel ka Itaalia, Suurbritannia, Hispaania ja Šveits.  
    HSBC annab siinkohal ka aktsiasoovitusi ning soovitab jälgida reisikohvreid tootvat ettevõtet Samsonite, aga ka Spring Airlinesi aktsiat.
    Autod
    Hiinlased armastavad autosid ning kunagi pigem ameerikalikuks peetud linnamaasturite trend on jõudnud ka sinna. Kuna Hiina valitsus püüab inimesi maksusoodustusega veenda ostma endale väiksema võimsusega mootoriga neljarattalist, on hiinlaste huvi autode järele märkimisväärselt kasvanud. Aastases võrdluses suurenes augustis autode müük pea neljandiku jagu.
    Küsitluse andmeil peavad hiinlased auto puhul oluliseks selle välimust, salongi kujundus ning mootori võimsus on sedapuhku väiksema tähtsusega. Ka ei jälgi hiinlased eriti brändi või kütusekulu.
    Näib, et elektriautod hiinlaste südameid eriti võitnud pole, kuna uut tüüpi energiat kasutatavatest autode puhul on suurimaks murekohaks just see, kui palju nendega sõita saab. See on seotud kindlasti laadimispunktide vähesusega, mille inimesed samuti välja tõid.
    HSBC andmeil võiks jälgida eestlastelegi ilmselt üsna tuntud Hiina autotootja Geely aktsiat.
    Tehnoloogia
    Hiinlased armastavad tehnikavidinaid. 82% vastanutest nentis, et on viimase 12 kuu jooksul soetanud endale uue nutitelefoni. Teisele kohale jäi uus LCD teler, kolmandale nutikell ning neljandale aktiivsusmonitor.
    Tehnoloogia osas vaatavad hiinlased eeskätt selle tehnilisi näitajaid, samuti jälgitakse, missugusel opsüsteemil seade töötab. Vähetähtis pole ka ekraani suurus. Hind platseerus muuseas alles neljandale kohale.
    HSBC toob ostusoovitusena siinkohal välja Samsungi aktsia.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Gregor Raudvere: kalli elektri kurja juur
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
USA börs alustas nädalat tõusuga
Peale eelmise nädala lõpu langust, võttis USA börs uue nädala alustuseks suuna üles, vahendab Yahoo Finance.
Peale eelmise nädala lõpu langust, võttis USA börs uue nädala alustuseks suuna üles, vahendab Yahoo Finance.
Elektri hind tõusis uue rekordini Novembri algusega võrreldes 15kordne tõus
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Tööstur: tootjad peaksid julgemalt hindu tõstma
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".